Forstå forbrugerne
- - og bliv en bedre markedsfører
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Forstå forbrugerne
Forstå forbrugerne er den første danske bog, der med en marketing synsvinkel strukturerer, analyserer og forklarer forbrugernes opfattelse af verden, deres motiver, holdninger og adfærd. Fra valg af mærke eller butik til køb af hus eller bil.
Denne forståelse vil give et bedre grundlag for beslutninger om fremtidige markedsføringsaktiviteter på de stadigt mere dynamiske markeder med stigende medieudbud og bevidste forbrugere.
Bogen består af fire dele:
- Del 1 behandler fra en psykologisk vinkel forbrugeren som selvstændigt individ med et veludviklet sanseapparat, en enestående hukommelse og en unik indlæringsevne
- Del 2 gennemgår etablering og forandring af forbrugernes holdninger, der er et vigtigt element i mange af forbrugernes beslutninger. Her analyseres også de enten meget simple eller ret komplicerede beslutningsprocesser, der går forud for adfærd.
- Del 3 handler om forbrugerens sociale og kulturelle omverden, der sætter et solidt fingeraftryk på mange adfærdsformer og ritualer. Familien og andre former for referencegrupper bliver analyseret, herunder også betydningen af sociale on-line netværk. Denne del har en sociologisk indfaldsvinkel.
- Del 4 er en gennemgang af de analysemetoder, som markedsføreren kan anvende for at forstå forbrugerne i relation til en specifik produktkategori.
Bogen er fyldt med danske eksempler og cases.
Henvender sig primært til studerende på marketingorienterede HD og HA uddannelser på højere læreanstalter som f.eks. CBS, SDU, Århus Universitet/Handelshøjskole og AUC. Den vil dog også være anvendelig på uddannelsesretninger på f.eks. Mediehøjskolen, handelsskoler og handelsgymnasier, hvor forbrugerindsigt er på dagsordenen.
Denne forståelse vil give et bedre grundlag for beslutninger om fremtidige markedsføringsaktiviteter på de stadigt mere dynamiske markeder med stigende medieudbud og bevidste forbrugere.
Bogen består af fire dele:
- Del 1 behandler fra en psykologisk vinkel forbrugeren som selvstændigt individ med et veludviklet sanseapparat, en enestående hukommelse og en unik indlæringsevne
- Del 2 gennemgår etablering og forandring af forbrugernes holdninger, der er et vigtigt element i mange af forbrugernes beslutninger. Her analyseres også de enten meget simple eller ret komplicerede beslutningsprocesser, der går forud for adfærd.
- Del 3 handler om forbrugerens sociale og kulturelle omverden, der sætter et solidt fingeraftryk på mange adfærdsformer og ritualer. Familien og andre former for referencegrupper bliver analyseret, herunder også betydningen af sociale on-line netværk. Denne del har en sociologisk indfaldsvinkel.
- Del 4 er en gennemgang af de analysemetoder, som markedsføreren kan anvende for at forstå forbrugerne i relation til en specifik produktkategori.
Bogen er fyldt med danske eksempler og cases.
Henvender sig primært til studerende på marketingorienterede HD og HA uddannelser på højere læreanstalter som f.eks. CBS, SDU, Århus Universitet/Handelshøjskole og AUC. Den vil dog også være anvendelig på uddannelsesretninger på f.eks. Mediehøjskolen, handelsskoler og handelsgymnasier, hvor forbrugerindsigt er på dagsordenen.
Brugerbedømmelser af Forstå forbrugerne
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Forstå forbrugerne findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621