De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Forstå forbrugerne

- og bliv en bedre markedsfører

Bag om Forstå forbrugerne

Forstå forbrugerne handler om forbrugernes opfattelser af brands, deres behov, motiver, holdninger og adfærd. Den giver et godt grundlag for beslutninger om markedsføring baseret på psykologiske og sociologiske teorier om forbrugeradfærd og er fyldt med danske eksempler og cases. Denne nye udgave af bogen er blevet opdateret, og særligt er den store del af forbrugernes informationssøgning og købsadfærd, som foregår på digitale platforme, behandlet mere indgående. Efter en indledende analyse af de faktorer, der er afgørende for kundetilfredsheden og den digitale verdens udfordringer i forhold til markedsføring, er bogen inddelt i fire dele: Del 1 omhandler forbrugeren som et individ med sanser, hukommelse, behov og evnen til at lære at vælge mellem et stadig større udbud af brands i alle produktkategorier. Del 2 gennemgår etablering og ændring af forbrugernes holdninger, der er et vigtigt element i mange beslutninger om køb af produkter og serviceydelser. Her analyseres også de enten meget simple eller ret komplicerede beslutningsprocesser, der går forud for adfærd. Del 3 handler om forbrugerens sociale, digitale og kulturelle omverden. Den sætter et solidt fingeraftryk på forbrug, mærkevalg og mange adfærdsformer. Her spiller især familien og andre former for referencegrupper en central rolle, herunder den stigende betydning af online sociale netværk. Del 4 gennemgår betydningen og brugen af segmentering af forbrugermarkeder samt de analysemetoder, markedsføreren kan bruge for bedre at forstå forbrugerne i forhold til en specifik marketingproblemstilling. Forstå forbrugerne henvender sig især til studerende på marketingorienterede HD- og HA-uddannelser på højere læreanstalter som fx CBS, SDU, Aarhus Universitet/Handelshøjskole og AUC. Den vil også være anvendelig på uddannelsesretninger på fx professionshøjskoler, handelsskoler og handelsgymnasier, der har fokus på marketingrelevant forbrugerindsigt og -forståelse.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759338674
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 368
  • Udgivet:
  • 17. juni 2021
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 172x242x22 mm.
  • Vægt:
  • 781 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Forstå forbrugerne

Forstå forbrugerne handler om forbrugernes opfattelser af brands, deres behov, motiver, holdninger og adfærd. Den giver et godt grundlag for beslutninger om markedsføring baseret på psykologiske og sociologiske teorier om forbrugeradfærd og er fyldt med danske eksempler og cases. Denne nye udgave af bogen er blevet opdateret, og særligt er den store del af forbrugernes informationssøgning og købsadfærd, som foregår på digitale platforme, behandlet mere indgående.
Efter en indledende analyse af de faktorer, der er afgørende for kundetilfredsheden og den digitale verdens udfordringer i forhold til markedsføring, er bogen inddelt i fire dele:
Del 1 omhandler forbrugeren som et individ med sanser, hukommelse, behov og evnen til at lære at vælge mellem et stadig større udbud af brands i alle produktkategorier.
Del 2 gennemgår etablering og ændring af forbrugernes holdninger, der er et vigtigt element i mange beslutninger om køb af produkter og serviceydelser. Her analyseres også de enten meget simple eller ret komplicerede beslutningsprocesser, der går forud for adfærd.
Del 3 handler om forbrugerens sociale, digitale og kulturelle omverden. Den sætter et solidt fingeraftryk på forbrug, mærkevalg og mange adfærdsformer. Her spiller især familien og andre former for referencegrupper en central rolle, herunder den stigende betydning af online sociale netværk.
Del 4 gennemgår betydningen og brugen af segmentering af forbrugermarkeder samt de analysemetoder, markedsføreren kan bruge for bedre at forstå forbrugerne i forhold til en specifik marketingproblemstilling.
Forstå forbrugerne henvender sig især til studerende på marketingorienterede HD- og HA-uddannelser på højere læreanstalter som fx CBS, SDU, Aarhus Universitet/Handelshøjskole og AUC. Den vil også være anvendelig på uddannelsesretninger på fx professionshøjskoler, handelsskoler og handelsgymnasier, der har fokus på marketingrelevant forbrugerindsigt og -forståelse.

Brugerbedømmelser af Forstå forbrugerne



Find lignende bøger