Simulationsbaserede undervisningsmetoder
- Fra teori til praksis
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 196
- Udgivet:
- 28. april 2022
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 172x240x15 mm.
- Vægt:
- 437 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Simulationsbaserede undervisningsmetoder
Der er et stigende fokus på simulationsbaserede undervisningsmetoder på professions- og erhvervsuddannelser – ikke blot på sundhedsfaglige uddannelser, hvor man traditionelt har brugt simulationsbaseret undervisning, men også på tekniske, pædagogiske samt social- og samfundsfaglige uddannelser. Simulationsbaserede undervisningsmetoder – fra teori til praksis giver en grundig indføring i simulationsbaseret undervisning fra såvel et filosofisk epistemologisk perspektiv som et teoribaseret perspektiv til konkrete eksempler fra praksis. Bogen anlægger en bred forståelse af simulation fra klassisk færdighedstræning i skillslabs til skyggeteater og rollespil. Bogen henvender sig således til alle, som interesser sig for simulation som undervisning- og kompetenceudviklingsmetode.
Blandt de spørgsmål, der belyses i bogen, er:
• Hvordan kan simulation didaktisk tænkes og gennemføres, så undervisningen understøtter studerendes nysgerrighed og kreative udforskning af samspillet mellem teori og praksis?
• Hvordan kan simulationsdidaktik understøtte studerendes professionelle udvikling?
• Hvilken rolle spiller fidelitet og autenticitet for studerendes deltagelse i og udbytte af simulationsundervisningen?
• Hvordan kan studerendes nervøsitet for deltagelse i simulationsbaserede undervisningsmetoder forstås og håndteres?
• Hvordan kan kunst og kultur anvendes i simulationsundervisning til at træne etisk dømmekraft og konflikthåndtering?
Blandt de spørgsmål, der belyses i bogen, er:
• Hvordan kan simulation didaktisk tænkes og gennemføres, så undervisningen understøtter studerendes nysgerrighed og kreative udforskning af samspillet mellem teori og praksis?
• Hvordan kan simulationsdidaktik understøtte studerendes professionelle udvikling?
• Hvilken rolle spiller fidelitet og autenticitet for studerendes deltagelse i og udbytte af simulationsundervisningen?
• Hvordan kan studerendes nervøsitet for deltagelse i simulationsbaserede undervisningsmetoder forstås og håndteres?
• Hvordan kan kunst og kultur anvendes i simulationsundervisning til at træne etisk dømmekraft og konflikthåndtering?
Brugerbedømmelser af Simulationsbaserede undervisningsmetoder
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Simulationsbaserede undervisningsmetoder findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621