Teorier om læring anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 160
- Udgivet:
- 4. maj 2018
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 170x240x10 mm.
- Vægt:
- 314 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Teorier om læring anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik
En bog til undervisere på erhvervsuddannelserne.
En af opgaverne som lærer er at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning til en meget varieret elevgruppe og under mange forskellige omstændigheder. Det kan gøres på mange måder, og med denne bog får læreren et teoretisk grundlag for at kunne træffe kvalificerede beslutninger.
Bogens grundlæggende syn på kobling af teori og praksis er, at teori betragtes som en hjælp til at udføre og videreudvikle praksis.
Først i bogen er der en gennemgang af en didaktisk refleksionsmodel, som helt overordnet kan bruges i planlægning af undervisningen. Derefter gennemgås ni forskellige teorier, som relateres til den didaktiske model, og som på hver deres måde er velegnede til at sætte din undervisning i perspektiv. For hver teori gennemgås de vigtigste begreber, og der er eksempler på, hvordan læreren kan anvende netop denne teori til at beskrive, forklare, forstå og udvikle sin praksis.
En af opgaverne som lærer er at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning til en meget varieret elevgruppe og under mange forskellige omstændigheder. Det kan gøres på mange måder, og med denne bog får læreren et teoretisk grundlag for at kunne træffe kvalificerede beslutninger.
Bogens grundlæggende syn på kobling af teori og praksis er, at teori betragtes som en hjælp til at udføre og videreudvikle praksis.
Først i bogen er der en gennemgang af en didaktisk refleksionsmodel, som helt overordnet kan bruges i planlægning af undervisningen. Derefter gennemgås ni forskellige teorier, som relateres til den didaktiske model, og som på hver deres måde er velegnede til at sætte din undervisning i perspektiv. For hver teori gennemgås de vigtigste begreber, og der er eksempler på, hvordan læreren kan anvende netop denne teori til at beskrive, forklare, forstå og udvikle sin praksis.
Brugerbedømmelser af Teorier om læring anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Teorier om læring anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621