De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Bag om Viden om

Viden anvendes i virksomheder til gennem processer og produkter at skabe vedvarende konkurrencefordele. I store dele af litteraturen om ledelse af viden i virksomheden analyseres udelukkende konsekvenserne af viden - eksempelvis at viden viden skaber værdi - men derved udelades ofte analysen af de processer som fører til viden. Disse processer er dog i lige så høj grad som konsekvenserne af viden en del af vidensøkonomien, og dermed en forudsætning for at kunne analysere ledelse af viden i virksomheden. Denne bog søger gennem tre dele at forholde sig refleksivt til både konsekvenserne af viden og de processer som fører til viden, og hvordan disse to perspektiver skaber en række dilemmaer for ledelse af virksomheden. Bogen indledes med et teoretisk overblik over litteraturen om viden og ledelse i virksomheden, derefter analyserer bogens første del epistemisk kriterierne for at noget er viden. Anden del fokuserer på, hvordan viden organiseres og tredje del diskuterer forskellige perspektiver på ledelse af viden i virksomheden. Bogens målgruppe er såvel teoretikere som praktikere, der har en interesse i at reflektere over begrebet viden og de ledelsesmæssige dilemmaer knyttet til anvendelsen af viden, og som derudover har en vis faglig indsigt i virksomhedsteoretiske perspektiver.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759399682
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 1. januar 2000
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Viden om

Viden anvendes i virksomheder til gennem processer og produkter at skabe vedvarende konkurrencefordele. I store dele af litteraturen om ledelse af viden i virksomheden analyseres udelukkende konsekvenserne af viden - eksempelvis at viden viden skaber værdi - men derved udelades ofte analysen af de processer som fører til viden. Disse processer er dog i lige så høj grad som konsekvenserne af viden en del af vidensøkonomien, og dermed en forudsætning for at kunne analysere ledelse af viden i virksomheden. Denne bog søger gennem tre dele at forholde sig refleksivt til både konsekvenserne af viden og de processer som fører til viden, og hvordan disse to perspektiver skaber en række dilemmaer for ledelse af virksomheden. Bogen indledes med et teoretisk overblik over litteraturen om viden og ledelse i virksomheden, derefter analyserer bogens første del epistemisk kriterierne for at noget er viden. Anden del fokuserer på, hvordan viden organiseres og tredje del diskuterer forskellige perspektiver på ledelse af viden i virksomheden. Bogens målgruppe er såvel teoretikere som praktikere, der har en interesse i at reflektere over begrebet viden og de ledelsesmæssige dilemmaer knyttet til anvendelsen af viden, og som derudover har en vis faglig indsigt i virksomhedsteoretiske perspektiver.

Brugerbedømmelser af Viden om