Strategi med mening
- Hvordan skaber virksomheder strategisk effektivitet?
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 200
- Udgivet:
- 29. februar 2008
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 151x227x17 mm.
- Vægt:
- 340 g.
- 1-2 hverdage.
- 12. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Strategi med mening
Om Strategi med mening
Strategi med mening giver værdifuld inspiration og dokumenteret viden, der gør virksomheder i stand til at lykkes bedre med deres strategier. Ny forskning dokumenterer, at når strategier giver mening, skaber virksomheder bedre resultater. Strategien skal af øverste ledelse, mellemledere og medarbejdere opleves som rigtig, fornuftig og nødvendig i forhold til virksomhedens særlige situation og udviklingsbehov. Derudover gælder det om at tænde lyset i øjnene på de ansatte og udvikle den strategiske handlekraft i hele organisationen. Strategi med mening tager hånd om den problemstilling, at virksomheder investerer masser af tid, energi og ressourcer på at udvikle og implementere nye strategier - uden nødvendigvis at nå den fulde effekt. Ja, faktisk oplever danske virksomheder kun at udnytte 60 % af deres potentiale. Bogen er spækket med dokumenteret viden, gode eksempler og praktiske ledererfaringer, der giver en præcis forståelse for danske virksomheders udfordringer med at udvikle og implementere strategier. Bogen gør det tydeligt, hvordan virksomheden udvikler det strategiske lederskab gennem fokuseret involvering af organisationen i de aktiviteter, som gør den største forskel. Det indebærer, at man på samme tid realiserer de fastlagte målsætninger og bruger færrest mulige ressourcer på det. Strategi med mening henvender sig til ledere og andre, som ønsker at bidrage på den mest effektive måde til at realisere virksomhedens målsætninger.
Strategi med mening giver værdifuld inspiration og dokumenteret viden, der gør virksomheder i stand til at lykkes bedre med deres strategier. Ny forskning dokumenterer, at når strategier giver mening, skaber virksomheder bedre resultater. Strategien skal af øverste ledelse, mellemledere og medarbejdere opleves som rigtig, fornuftig og nødvendig i forhold til virksomhedens særlige situation og udviklingsbehov. Derudover gælder det om at tænde lyset i øjnene på de ansatte og udvikle den strategiske handlekraft i hele organisationen. Strategi med mening tager hånd om den problemstilling, at virksomheder investerer masser af tid, energi og ressourcer på at udvikle og implementere nye strategier - uden nødvendigvis at nå den fulde effekt. Ja, faktisk oplever danske virksomheder kun at udnytte 60 % af deres potentiale. Bogen er spækket med dokumenteret viden, gode eksempler og praktiske ledererfaringer, der giver en præcis forståelse for danske virksomheders udfordringer med at udvikle og implementere strategier. Bogen gør det tydeligt, hvordan virksomheden udvikler det strategiske lederskab gennem fokuseret involvering af organisationen i de aktiviteter, som gør den største forskel. Det indebærer, at man på samme tid realiserer de fastlagte målsætninger og bruger færrest mulige ressourcer på det. Strategi med mening henvender sig til ledere og andre, som ønsker at bidrage på den mest effektive måde til at realisere virksomhedens målsætninger.
Brugerbedømmelser af Strategi med mening
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Strategi med mening findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621