De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Værdiansættelse af virksomheder og aktier

- Køb, salg, værdiskabelse, drifts- og værdioptimering

Bag om Værdiansættelse af virksomheder og aktier

Værdiansættelse af virksomheder og aktier præsenterer alle ikke-juridiske aspekter vedr. køb, salg og værdiansættelser af virksomheder og aktier, herunder strategisk analyse understøttet værdiansættelse og værdiskabelsesamt drifts- og værdioptimering. Bogens hovedbudskaber er, at værdiansættelsen og værdiskabelsen er de mest centrale aspekter for både sælger og køber. Værdiansættelse af virksomheder og aktier er skrevet både som lærebog og som en praktisk bog til virksomhedsejere, fordi den samtidig rummer flere hundrede konkrete og praktiske anvisninger på værdiskabelse og drifts- og værdioptimering. Det gør, at virksomhedsejere kan realisere et- og tocifrede millionbeløb ved at følge bogen. Derved kan de selv realisere den værdiskabelse, som kapitalfondene er kendt for at gøre. Den henvender sig til virksomhedsejere/-ledelser, virksomhedskøbere/investorer og økonomi og jurastuderende på videregående uddannelser. Indholdsoversigt Kapitel 1. Indledning Kapitel 2. Anvendte værdiansættelsesmodeller og -metoder Kapitel 3. CDI’s DCF-værdiansættelsesmodel Kapitel 4. Værdiansættelsesprocessen er delproces af salgsprocessen Kapitel 5. En indikativ værdiansættelse Kapitel 6. Den strategiske analyse og værdiansættelsens bonitet Kapitel 7. DCF-værdiansættelsen, fortsat Kapitel 8. EVA-værdiansættelsen Kapitel 9. Investorernes afkastvurderinger Kapitel 10. Scenarieanalyser og konsekvenser af forretningsstrategier Kapitel 11. Værdiskabelse i »helikopterperspektiv« Kapitel 12. Den endelige værdiansættelse Kapitel 13. Lidt værdiansættelses- og kapitalmarkedsteori Kapitel 14. Værdiansættelse af finansielle virksomheder Kapitel 15. Hold virksomheden toptrimmet Kapitel 16. Resume af anvendelsesmuligheder for de viste værdiansættelsesmodeller og -metoder Kapitel 17. Værdiansættelsesmodellernes og -metodernes fordele og ulemper Kapitel 18. Overtagelses- og finansieringsmodeller Kapitel 19. Salget af virksomheden og afslutning Stikord

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788757434125
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 315
  • Udgivet:
  • 17. september 2017
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 171x240x19 mm.
  • Vægt:
  • 750 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 26. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Værdiansættelse af virksomheder og aktier

Værdiansættelse af virksomheder og aktier præsenterer alle ikke-juridiske aspekter vedr. køb, salg og værdiansættelser af virksomheder og aktier, herunder strategisk analyse understøttet værdiansættelse og værdiskabelsesamt drifts- og værdioptimering. Bogens hovedbudskaber er, at værdiansættelsen og værdiskabelsen er de mest centrale aspekter for både sælger og køber.
Værdiansættelse af virksomheder og aktier er skrevet både som lærebog og som en praktisk bog til virksomhedsejere, fordi den samtidig rummer flere hundrede konkrete og praktiske anvisninger på værdiskabelse og drifts- og værdioptimering. Det gør, at virksomhedsejere kan realisere et- og tocifrede millionbeløb ved at følge bogen. Derved kan de selv realisere den værdiskabelse, som kapitalfondene er kendt for at gøre. Den henvender sig til virksomhedsejere/-ledelser, virksomhedskøbere/investorer og økonomi og jurastuderende på videregående uddannelser.
Indholdsoversigt
Kapitel 1. Indledning
Kapitel 2. Anvendte værdiansættelsesmodeller og -metoder
Kapitel 3. CDI’s DCF-værdiansættelsesmodel
Kapitel 4. Værdiansættelsesprocessen er delproces af salgsprocessen
Kapitel 5. En indikativ værdiansættelse
Kapitel 6. Den strategiske analyse og værdiansættelsens bonitet
Kapitel 7. DCF-værdiansættelsen, fortsat
Kapitel 8. EVA-værdiansættelsen
Kapitel 9. Investorernes afkastvurderinger
Kapitel 10. Scenarieanalyser og konsekvenser af forretningsstrategier
Kapitel 11. Værdiskabelse i »helikopterperspektiv«
Kapitel 12. Den endelige værdiansættelse
Kapitel 13. Lidt værdiansættelses- og kapitalmarkedsteori
Kapitel 14. Værdiansættelse af finansielle virksomheder
Kapitel 15. Hold virksomheden toptrimmet
Kapitel 16. Resume af anvendelsesmuligheder for de viste værdiansættelsesmodeller og -metoder
Kapitel 17. Værdiansættelsesmodellernes og -metodernes fordele og ulemper
Kapitel 18. Overtagelses- og finansieringsmodeller
Kapitel 19. Salget af virksomheden og afslutning
Stikord

Brugerbedømmelser af Værdiansættelse af virksomheder og aktier



Find lignende bøger
Bogen Værdiansættelse af virksomheder og aktier findes i følgende kategorier: