Spot på trivsel i skolens ældste klasser
- Cases og opgaver til at styrke relationer og fællesskab
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 108
- Udgivet:
- 7. marts 2019
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 170x240x7 mm.
- Vægt:
- 272 g.
På lager
Leveringstid:
1-5 hverdage
Forventet levering: 12. november 2024
Beskrivelse af Spot på trivsel i skolens ældste klasser
I skolens ældste klasser er tendensen, at eleverne selv må selv finde ud af, hvordan de får og vedligeholder sociale og faglige relationer, og hvordan de bliver en del af et trygt og positivt vi-fællesskab. Det kan have negative konsekvenser i form af mistrivsel, ensomhed, skolefravær og et læringsmiljø præget af uro, ringe tilhørsforhold og ringe læringsudbytte.
Spot på trivsel i skolens ældste klasser giver dig viden, ideer og konkrete værktøjer til, hvordan du kan styrke relationerne og fællesskabet blandt skolens ældste elever.
Gennem en variation af konkrete opgaver, processer, øvelser og aktiviteter sætter denne bog spot på blandt andet udvikling af et vi-fællesskab med fælles afstemte spilleregler. Der sættes fokus på gode relationer, motivation, at lære hinanden at kende, at være gode samarbejdspartnere i gruppearbejde og at være forskellige og ens, enige og uenige. En række virkelighedsnære cases sætter rammen for, at eleverne diskuterer og forholder sig til genkendelige problematikker om venskaber, gruppepres, præstationsangst, ensomhed, at føle sig anderledes, mobning, kropsidealer, adfærd på sociale medier m.v.
Bogens mange værktøjer og øvelser kan bruges i det forebyggende trivselsarbejde, og når læringsmiljøet skal forandres på grund af for eksempel mobning, uro og mistrivsel. De kan også bruges i forbindelse med ny klassedannelse, i den understøttende undervisning og som led i arbejdet med elevernes alsidige udvikling og sociale og refleksive kompetencer.
Bogen henvender sig til lærere, pædagoger, ressourcepersoner, vejledere og pædagogiske ledere i skolens ældste klasser.
Heidi Honig Spring er forfatter og medforfatter til flere bøger om adfærd, læring, trivsel og inkluderende fællesskaber. Hun er blandt andet medforfatter til AKTion - trivsel i udskolingen, Stille stemmer - tavse og indadvendte børn i den inkluderende folkeskole og Udsat - læreren og skolen som beskyttelsesfaktor.
Heidi er uddannet lærer og har videreuddannet sig inden for systemisk ledelse og konsultation. Hun er desuden master i specialpædagogik. Heidi har arbejdet som lærer, AKT-og inklusionskonsulent, faglig leder for pædagogik og læring og som didaktisk leder på en skole. Heidi er nu ansat i videreuddannelse på Københavns Professionshøjskole.
Spot på trivsel i skolens ældste klasser giver dig viden, ideer og konkrete værktøjer til, hvordan du kan styrke relationerne og fællesskabet blandt skolens ældste elever.
Gennem en variation af konkrete opgaver, processer, øvelser og aktiviteter sætter denne bog spot på blandt andet udvikling af et vi-fællesskab med fælles afstemte spilleregler. Der sættes fokus på gode relationer, motivation, at lære hinanden at kende, at være gode samarbejdspartnere i gruppearbejde og at være forskellige og ens, enige og uenige. En række virkelighedsnære cases sætter rammen for, at eleverne diskuterer og forholder sig til genkendelige problematikker om venskaber, gruppepres, præstationsangst, ensomhed, at føle sig anderledes, mobning, kropsidealer, adfærd på sociale medier m.v.
Bogens mange værktøjer og øvelser kan bruges i det forebyggende trivselsarbejde, og når læringsmiljøet skal forandres på grund af for eksempel mobning, uro og mistrivsel. De kan også bruges i forbindelse med ny klassedannelse, i den understøttende undervisning og som led i arbejdet med elevernes alsidige udvikling og sociale og refleksive kompetencer.
Bogen henvender sig til lærere, pædagoger, ressourcepersoner, vejledere og pædagogiske ledere i skolens ældste klasser.
Heidi Honig Spring er forfatter og medforfatter til flere bøger om adfærd, læring, trivsel og inkluderende fællesskaber. Hun er blandt andet medforfatter til AKTion - trivsel i udskolingen, Stille stemmer - tavse og indadvendte børn i den inkluderende folkeskole og Udsat - læreren og skolen som beskyttelsesfaktor.
Heidi er uddannet lærer og har videreuddannet sig inden for systemisk ledelse og konsultation. Hun er desuden master i specialpædagogik. Heidi har arbejdet som lærer, AKT-og inklusionskonsulent, faglig leder for pædagogik og læring og som didaktisk leder på en skole. Heidi er nu ansat i videreuddannelse på Københavns Professionshøjskole.
Brugerbedømmelser af Spot på trivsel i skolens ældste klasser
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Spot på trivsel i skolens ældste klasser findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621