De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Kundeloyalitet - Fra kunder til superfans

Bag om Kundeloyalitet - Fra kunder til superfans

Hvorfor har fodboldverdenen fans, der i alt slags vejr sidder på lægterne i dyrt indkøbte polyester T-shirts, og som følger deres hold i tykt og tyndt? Og hvad kan de virksomheder, der har loyale kunder, der gladeligt anbefaler dem i deres netværk, og som aldrig kunne drømme om at ringe til konkurrenten? Skyldes det held og tilfældigheder? Absolut ikke. Det skyldes en række faktorer, som alle kan sætte i spil i deres virksomheder og dermed få flere loyale kunder og superfans - uanset hvilken branche du arbejder i, og uden at skulle tage en krone op af lommen. Det, du lærer i bogen Kundeloyalitet - fra kunder til superfans, tager afsæt i forskning. Bogen er nemlig baseret på studier, interviews og undersøgelser fra nogle af verdens mest anerkendte hjerneforskere. INDHOLD KUNDER ER IKKE RATIONELLE Vi bruger ikke sund fornuft DEL 1: KUNDELOYALITET Hvad er kundeloyalitet? Gevinsten ved loyale kunder Ja tak til meget tilfredse kunder DEL 2: KAN ALLE FÅ SUPERFANS? Hvad er en superfan? Fans i fodboldverdenen Fans i virksomheder DEL 3: FÅ STYR PÅ BASIS Første skridt til superfans Produkt, pris og oplevelser Derfor skal vi have styr på kerneproduktet En konsistent oplevelse DEL 4: DET HANDLER OM HJERNEFORSKNING Hjernen i spil Hvad er signalstoffer? Fakta i forskningen Vi jagter lykken. Aktivering af forventningsglæden Vi husker følelser DEL 5: FORVENTNINGSGLÆDE Hvad er forventningsglæde? Kundernes forventninger Hvad gør vi så? Kundernes tidligere erfaringer med virksomheden DEL 6: DE 3 SERVICENIVEAUER Bergman Smits serviceniveauer Serviceniveau 1: transaktion Serviceniveau 2: reaktiv service Serviceniveau 3: proaktiv service Serviceniveauerne i praksis Fordelene ved serviceniveau 3 Kan alle være på serviceniveau 3? DEL 7: TRYK PÅ KUNDERNES FØLELSESKNAP Det daglige dopaminkick Små overraskelser Beløn kunderne DEL 8: SANSERNE PÅVIRKER FØLELSERNE Sanserne påvirker kundeloyaliteten Dufte påvirker salget En stærk visuel identitet Musik påvirker kundernes valg Derfor får du chokolade i banken En hånd på skulderen BOGENS VIGTIGSTE POINTER KILDER

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788797334324
  • Udgivet:
  • 12. december 2023
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Kundeloyalitet - Fra kunder til superfans

Hvorfor har fodboldverdenen fans, der i alt slags vejr sidder på lægterne i dyrt indkøbte polyester T-shirts, og som følger deres hold i tykt og tyndt? Og hvad kan de virksomheder, der har loyale kunder, der gladeligt anbefaler dem i deres netværk, og som aldrig kunne drømme om at ringe til konkurrenten?
Skyldes det held og tilfældigheder? Absolut ikke.
Det skyldes en række faktorer, som alle kan sætte i spil i deres virksomheder og dermed få flere loyale kunder og superfans - uanset hvilken branche du arbejder i, og uden at skulle tage en krone op af lommen.
Det, du lærer i bogen Kundeloyalitet - fra kunder til superfans, tager afsæt i forskning. Bogen er nemlig baseret på studier, interviews og undersøgelser fra nogle af verdens mest anerkendte hjerneforskere.
INDHOLD
KUNDER ER IKKE RATIONELLE
Vi bruger ikke sund fornuft
DEL 1: KUNDELOYALITET
Hvad er kundeloyalitet?
Gevinsten ved loyale kunder
Ja tak til meget tilfredse kunder
DEL 2: KAN ALLE FÅ SUPERFANS?
Hvad er en superfan?
Fans i fodboldverdenen
Fans i virksomheder

DEL 3: FÅ STYR PÅ BASIS
Første skridt til superfans
Produkt, pris og oplevelser
Derfor skal vi have styr på kerneproduktet
En konsistent oplevelse

DEL 4: DET HANDLER OM HJERNEFORSKNING
Hjernen i spil
Hvad er signalstoffer?
Fakta i forskningen
Vi jagter lykken.
Aktivering af forventningsglæden
Vi husker følelser
DEL 5: FORVENTNINGSGLÆDE
Hvad er forventningsglæde?
Kundernes forventninger
Hvad gør vi så?
Kundernes tidligere erfaringer med virksomheden
DEL 6: DE 3 SERVICENIVEAUER
Bergman Smits serviceniveauer
Serviceniveau 1: transaktion
Serviceniveau 2: reaktiv service
Serviceniveau 3: proaktiv service
Serviceniveauerne i praksis
Fordelene ved serviceniveau 3
Kan alle være på serviceniveau 3?

DEL 7: TRYK PÅ KUNDERNES FØLELSESKNAP
Det daglige dopaminkick
Små overraskelser
Beløn kunderne
DEL 8: SANSERNE PÅVIRKER FØLELSERNE
Sanserne påvirker kundeloyaliteten
Dufte påvirker salget
En stærk visuel identitet
Musik påvirker kundernes valg
Derfor får du chokolade i banken
En hånd på skulderen
BOGENS VIGTIGSTE POINTER
KILDER

Brugerbedømmelser af Kundeloyalitet - Fra kunder til superfans



Find lignende bøger
Bogen Kundeloyalitet - Fra kunder til superfans findes i følgende kategorier: