De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af James G. March

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - ledelse i en verden beriget med uklarhed
    af James G. March
    168,95 - 323,95 kr.

    Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænkere, James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.

  • af James G. March
    23,95 kr.

    Dette er kapitel 2 i Fornuft og forandring. Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænker James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.

  • af James G. March
    28,95 kr.

    Dette er kapitel 4 i Fornuft og forandring. Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænker James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.

  • - Ledelse i teori og praksis
    af James G. March
    28,95 kr.

    Dette er kapitel 3 i Fornuft og forandring. Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænker James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.

  • af James G. March
    23,95 kr.

    Dette er kapitel 9 i Fornuft og forandring. Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænker James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.

  • af James G. March
    23,95 kr.

    Dette er kapitel 5 i Fornuft og forandring. Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænker James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.

  • af James G. March
    38,95 kr.

    Dette er kapitel 8 i Fornuft og forandring. Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænker James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.

  • af James G. March
    23,95 kr.

    Dette er kapitel 10 i Fornuft og forandring. Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænker James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.

  • - den løse forbindelse mellem information og beslutningstagen
    af James G. March
    38,95 kr.

    Dette er kapitel 7 i Fornuft og forandring. Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænker James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.

  • af James G. March
    43,95 kr.

    Dette er kapitel 6 i Fornuft og forandring. Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænker James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.

  • - en samtale med James G. March
    af James G. March
    23,95 kr.

    Dette er kapitel 1 i Fornuft og forandring. Fornuft og forandring er en tankevækkende bog skrevet af en af organisationsteoriens helt store tænker James G. March. James G. March diskuterer i denne bog myten om rationalitet og alternativerne hertil inden for en række forskellige temaer: ledelse, beslutningstagen, informationsbehandling, risikoadfærd, læring og udvikling. Bogen består af en række artikler, udvalgt af forfatteren selv. I bogen sætter James G. March spørgsmålstegn ved meget af det, vi normalt betragter som selvindlysende rigtigt og effektivt for ledere at gøre. Der er ikke længere grund til at tro, at en rationel handlemåde er det eneste fornuftige. Andre handlemåder, der fx bygger på erfaring eller identitet, kan være både mere effektive og hensigtsmæssige. Det, ledere rent faktisk gør, er ikke per definition ringere end det, vi andre siger, de burde gøre. Beslutningsprocesser og andre organisatoriske processer, der ikke følger et rationelt mønster, kan sagtens rumme både fornuft og orden. At visse ledere og organisationsformer får succes og vinder udbredelse, betyder ikke i sig selv, at disse ledere og organisationsformer er bedre end dem, der faldt fra i processen. Denne 2. udgave af bogen indledes med et interview, hvor March fortæller om en række af de emner, der har optaget ham gennem hele forfatterskabet.

  • - - perspektiver på aspiration og adfærd
    af James G. March
    93,95 kr.

    Valg, vane og vision er en oversættelse af ti artikler, som er skrevet og udvalgt af James G. March. Artiklerne handler hovedsageligt om beslutningsprocesser og handlingsvalg. Artiklerne udfordrer almindelige forestillinger om beslutningstagning på især tre måder: De udfordrer den gængse rationalitetsforestilling og søger efter alternative former for beslutningsfornuft, de gør identiteter og præferencer til en variabel i stedet for en præmis for beslutningerne, og de tilføjer beslutningstagningen nye redskaber i form af fantasi, vision, tro, identitet, leg og eksperimentering. Valg, vane og vision - perspektiver på aspiration og adfærd henviser til, at tilværelsen kan opfattes som en lang serie af valg, og at mange af disse valg ikke er rationelt bestemt, men styret af vaner tillært i fortiden.

  • af James G. March
    78,95 kr.

    Sektion 2 af Valg, vane og vision. Valg, vane og vision er en oversættelse af ti artikler, som er skrevet og udvalgt af James G. March. Artiklerne handler hovedsageligt om beslutningsprocesser og handlingsvalg. Artiklerne udfordrer almindelige forestillinger om beslutningstagning på især tre måder: De udfordrer den gængse rationalitetsforestilling og søger efter alternative former for beslutningsfornuft, de gør identiteter og præferencer til en variabel i stedet for en præmis for beslutningerne, og de tilføjer beslutningstagningen nye redskaber i form af fantasi, vision, tro, identitet, leg og eksperimentering. Valg, vane og vision - perspektiver på aspiration og adfærd henviser til, at tilværelsen kan opfattes som en lang serie af valg, og at mange af disse valg ikke er rationelt bestemt, men styret af vaner tillært i fortiden.

  • af James G. March
    63,95 kr.

    Sektion 3 af Valg, vane og vision. Valg, vane og vision er en oversættelse af ti artikler, som er skrevet og udvalgt af James G. March. Artiklerne handler hovedsageligt om beslutningsprocesser og handlingsvalg. Artiklerne udfordrer almindelige forestillinger om beslutningstagning på især tre måder: De udfordrer den gængse rationalitetsforestilling og søger efter alternative former for beslutningsfornuft, de gør identiteter og præferencer til en variabel i stedet for en præmis for beslutningerne, og de tilføjer beslutningstagningen nye redskaber i form af fantasi, vision, tro, identitet, leg og eksperimentering. Valg, vane og vision - perspektiver på aspiration og adfærd henviser til, at tilværelsen kan opfattes som en lang serie af valg, og at mange af disse valg ikke er rationelt bestemt, men styret af vaner tillært i fortiden.

  • af James G. March
    38,95 kr.

    Sektion 4 af Valg, vane og vision. Valg, vane og vision er en oversættelse af ti artikler, som er skrevet og udvalgt af James G. March. Artiklerne handler hovedsageligt om beslutningsprocesser og handlingsvalg. Artiklerne udfordrer almindelige forestillinger om beslutningstagning på især tre måder: De udfordrer den gængse rationalitetsforestilling og søger efter alternative former for beslutningsfornuft, de gør identiteter og præferencer til en variabel i stedet for en præmis for beslutningerne, og de tilføjer beslutningstagningen nye redskaber i form af fantasi, vision, tro, identitet, leg og eksperimentering. Valg, vane og vision - perspektiver på aspiration og adfærd henviser til, at tilværelsen kan opfattes som en lang serie af valg, og at mange af disse valg ikke er rationelt bestemt, men styret af vaner tillært i fortiden.

  • af James G. March
    23,95 kr.

    Sektion 1 af Valg, vane og vision. Valg, vane og vision er en oversættelse af ti artikler, som er skrevet og udvalgt af James G. March. Artiklerne handler hovedsageligt om beslutningsprocesser og handlingsvalg. Artiklerne udfordrer almindelige forestillinger om beslutningstagning på især tre måder: De udfordrer den gængse rationalitetsforestilling og søger efter alternative former for beslutningsfornuft, de gør identiteter og præferencer til en variabel i stedet for en præmis for beslutningerne, og de tilføjer beslutningstagningen nye redskaber i form af fantasi, vision, tro, identitet, leg og eksperimentering. Valg, vane og vision - perspektiver på aspiration og adfærd henviser til, at tilværelsen kan opfattes som en lang serie af valg, og at mange af disse valg ikke er rationelt bestemt, men styret af vaner tillært i fortiden.

  • - How Decisions Happen
    af James G. March
    238,95 kr.

  • af James G. March
    398,95 - 1.813,95 kr.

    This collection of recent papers authored or co-authored by James G. March explores contemporary issues in the study of organizations.

  • af James G. March
    188,95 - 308,95 kr.

  • - Change in Written Organizational Codes
    af James G. March, Xueguang Zhou & Martin Schulz
    432,95 - 1.633,95 kr.

    This study uses qualitative and quantitative data from the history of a specific organization, Stanford University, to develop speculations about the ways in which written rules change. It contributes both to a theory of rules and to theories of organizational decision-making, change, and learning.