De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden

Bag om Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden

Sektion 1 af Valg, vane og vision. Valg, vane og vision er en oversættelse af ti artikler, som er skrevet og udvalgt af James G. March. Artiklerne handler hovedsageligt om beslutningsprocesser og handlingsvalg. Artiklerne udfordrer almindelige forestillinger om beslutningstagning på især tre måder: De udfordrer den gængse rationalitetsforestilling og søger efter alternative former for beslutningsfornuft, de gør identiteter og præferencer til en variabel i stedet for en præmis for beslutningerne, og de tilføjer beslutningstagningen nye redskaber i form af fantasi, vision, tro, identitet, leg og eksperimentering. Valg, vane og vision - perspektiver på aspiration og adfærd henviser til, at tilværelsen kan opfattes som en lang serie af valg, og at mange af disse valg ikke er rationelt bestemt, men styret af vaner tillært i fortiden.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759336724
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 4. april 2005
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden

Sektion 1 af Valg, vane og vision. Valg, vane og vision er en oversættelse af ti artikler, som er skrevet og udvalgt af James G. March.

Artiklerne handler hovedsageligt om beslutningsprocesser og handlingsvalg.

Artiklerne udfordrer almindelige forestillinger om beslutningstagning på især tre måder: De udfordrer den gængse rationalitetsforestilling og søger efter alternative former for beslutningsfornuft, de gør identiteter og præferencer til en variabel i stedet for en præmis for beslutningerne, og de tilføjer beslutningstagningen nye redskaber i form af fantasi, vision, tro, identitet, leg og eksperimentering.

Valg, vane og vision - perspektiver på aspiration og adfærd henviser til, at tilværelsen kan opfattes som en lang serie af valg, og at mange af disse valg ikke er rationelt bestemt, men styret af vaner tillært i fortiden.

Brugerbedømmelser af Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden



Find lignende bøger
Bogen Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden findes i følgende kategorier: