Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden
Sektion 1 af Valg, vane og vision. Valg, vane og vision er en oversættelse af ti artikler, som er skrevet og udvalgt af James G. March.
Artiklerne handler hovedsageligt om beslutningsprocesser og handlingsvalg.
Artiklerne udfordrer almindelige forestillinger om beslutningstagning på især tre måder: De udfordrer den gængse rationalitetsforestilling og søger efter alternative former for beslutningsfornuft, de gør identiteter og præferencer til en variabel i stedet for en præmis for beslutningerne, og de tilføjer beslutningstagningen nye redskaber i form af fantasi, vision, tro, identitet, leg og eksperimentering.
Valg, vane og vision - perspektiver på aspiration og adfærd henviser til, at tilværelsen kan opfattes som en lang serie af valg, og at mange af disse valg ikke er rationelt bestemt, men styret af vaner tillært i fortiden.
Artiklerne handler hovedsageligt om beslutningsprocesser og handlingsvalg.
Artiklerne udfordrer almindelige forestillinger om beslutningstagning på især tre måder: De udfordrer den gængse rationalitetsforestilling og søger efter alternative former for beslutningsfornuft, de gør identiteter og præferencer til en variabel i stedet for en præmis for beslutningerne, og de tilføjer beslutningstagningen nye redskaber i form af fantasi, vision, tro, identitet, leg og eksperimentering.
Valg, vane og vision - perspektiver på aspiration og adfærd henviser til, at tilværelsen kan opfattes som en lang serie af valg, og at mange af disse valg ikke er rationelt bestemt, men styret af vaner tillært i fortiden.
Brugerbedømmelser af Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621