Bøger af Bo Kampmann Walther
-
- Ronaldo, Real Madrid og Moderne Fodbold
183,95 kr. Cristiano Ronaldo har millioner af fans over hele kloden. Det samme har Real Madrid. De følges, ses og beundres af et globalt publikum. Hvorfor? Moderne fodbold er under forandring. Fra at være folkets arbejderklassesport til big business i stræben efter perfektionisme. Spillere skabere ikke længere kun resultater på banen og pokaler til trofæskabet. De rykker globale markedsandele som reklame- og marketingssøjler med milliardomsætninger til følge, med den portugisiske superstjerne Cristiano Ronaldo som personificeringen af fodboldens rejse.Præstationer der lever foreviges af tv-kameraer, blitzende kameraer og fansenes blinkende mobiltelefoner, der får de opsigtsvækkende kampe og mål til at leve videre på de sociale medier. Fodbold er gået fra folkesport til fantasi. Den rejse og forvandling er 'Fodboldfantasi – Ronaldo, Real Madrid og Moderne Fodbold' en analyse af, skrevet i et medrivende og levende sprog. Forfatteren er Danmarks førende Real Madrid-skribent, medieforsker ved SDU, Bo Kampmann Walther, der med en stærk fortællerstemme tager læseren med ind i fodboldens moderne maskinrum og indvier læseren i sportens nye væsen. Et tankesæt der har set en ung portugisisk dreng ved navn Cristiano med skæve tænder og kejtet smil blive til fodboldens største stjerne, og hvilken rolle mægtige Real Madrid har spillet som udklækker af den fodbold, der i dag operer med milliardbudgetter som klodens største sportsgren.
- Bog
- 183,95 kr.
-
163,95 kr. Et taktisk blik på moderne, international fodboldBo Kampmann Walther og Jakob Genz fortæller i bogen historien om moderne fodbold – men set fra et taktisk, systemisk perspektiv. Gennem tavler og eksempler viser de to, hvorledes fodbolden har udviklet sig de senere år. Kick and rush er afløst af sofistikerede midtbanesystemer og angriberløse opstillinger. Hvor forsvar betyder genpres, og angreb starter helt nede i forsvaret.Men udover at belyse spillets udvikling gennem eksempler rummer bogen også en række portrætter af bemærkelsesværdige kulturbærere, f.eks. af den brasilianske legende Socrates.Bogen giver alle fodboldinteresserede, trænere, eksperter etc. redskaber til at se det smukke spil med nye, velpudsede briller.Bogen tager udgangspunkt i europæisk top-fodbold, og udover taktiktavler er den fuld af fotos,. der viser, hvorledes spillet og de allerbedste spillere folder sig ud.Bo Kampmann Walther har tidligere skrevet en bog om Real Madrid, Madridismo. Er fodboldskribent hos information, Nordic Bet, Clasico m.fl. ansat på syddansk universitet i Odense.Jakob Østergaard Genz, cand.mag i kultur og formidling. Premier league skribent ved Nordic Bet, sports- og kulturskribent for diverse sites.
- Bog
- 163,95 kr.
-
- Mediedidaktik 2.0
338,95 kr. Medievante børn og unge lærer, trods deres fascination og udstrakte brug af it, ikke af sig selv at omgås medier på en måde, der modsvarer samfundets krav om it-kompetencer. Dansklæreren er katalysator og organisator for elevernes erfaringsdannelse og refleksioner over mediernes muligheder – alt sammen med henblik på styrkelse af fagligheden og opbyggelse af elevkompetencer, der efterspørges i videnssamfundet. Forfatterne beskriver en række karakteristiske mediegenrer, som i større eller mindre grad er forbundet til det interaktive web. Der er således kapitler om computerspil, elektroniske reklamer, film, tv, medieproduktion samt om en række oplagte web 2.0 applikationer. Digitalt dansk henvender sig til læsere, der interesserer sig for den mængde af didaktiske muligheder, der er knyttet til elevers anvendelse af web 2.0, primært lærerstuderende og lærere, men også andre der er beskæftiget med web-baseret læring.
- Bog
- 338,95 kr.
-
165,95 kr. ...og sådan tænker jeg altid på Madrid: En by, der er et sandt forhindringsløb trafikalt, og alligevel hilser buschaufføren på dig, når du stiger ind. En by, hvor grønthandlerne tit lægger et par ekstra tomater og kartofler i posen som tak for handlen. En by, hvor alle barer og cafeterier er propfyldte i morgentimerne. Men der er altid nogen, der lige træder et skridt til siden, så du kan få en lille bitte andel i bardisken. Plads nok til et glas friskpresset appelsinjuice, en kop kaffe og et stykke tortilla de patatas og de påkrævede centimeter, så du kan folde dagens udgave af avisen halvt ud.Luna Christofi, fra bogens intro
- Bog
- 165,95 kr.
-
- Dannelse, pædagogik og svedige håndflader
208,95 kr. Sidder du begejstret med svedige håndflader og styrer dinavatar gennem kugleregnen? Eller er du inderligt ligeglad med, om du levereller dør i et virtuelt splitsekund? Uanset hvad så navigerer du som lærer ogpædagog hver dag i børne- og ungefælleskaber, hvor computerspil for længst erblevet en betydelig og betydningsfuld kulturbærer.Denne bog er en introduktion til computerspillene. Men ogsåen bog om de døre, som computerspil åbner ind til de andre medier omkring dem.Medieforsker Bo Kampmann Walther tegner et kort i ægte 3D over udviklingen idet virtuelle landskab – fra de første grove pixels til nutidenshyperrealistiske grafik. Samtidig dykkes ned under overfladen. Ned tilanarkiet, til dilemmaerne, til selvopholdelsesdriften og den ofte temmeligsubtile morale i de forskellige kategorier af computerspil.Ludologi 3.0 betegner en modning fra et tidligere fokus påspillenes formalismer til spillenes forankring i en spillerkultur. Med dennemodning åbnes muligheden for en dannelsesdiskussion og for en facetteret,pædagogisk praksis. Forfatteren rejser samtidig spørgsmålet om – og ikke mindsthvordan – man som professionel kan bringe et analytisk, refleksivt niveau ispil uden dermed også at hælde en velment, men kvælende pædagogik ned overcomputerspillenes egne præmisser.'COMPUTERSPIL - dannelse, pædagogik og svedige håndflader’henvender sig til praktikere og studerende ved læreruddannelsen og områdetskole– og fritidspædagogik på pædagoguddannelsen. Og selvfølgelig til alleandre med interesse for nye medier, børnefællesskaber, ungekultur ogcomputerspil.Glem sikkerhedsselen. Game on! Engage!Om forfatterenBo Kampmann Walther, født 1967, er lektor ved Institut forKulturvidenskaber på Syddansk Universitet. Forfatter til mange bøger omcomputerspil og nye medier (og fodbold). Skribent ved Information,Weekendavisen, Føljeton og flere andre. Konsulent i reklame- ogadfærdsbranchen, foredragsholder og samfundsdebattør.
- Bog
- 208,95 kr.
-
98,95 - 208,95 kr. Computerspil er populære som aldrig før. Men de er også i stigende grad blevet en kulturel importvare: tv-serier, film og virale videoer på nettet låner med arme og ben fra computerspil. Det gælder deres æstetik, deres form, måden de fortæller historier på, og måden de aktivt inddrager brugerne på. Computerspil og de nye mediefortællinger handler om denne "ludificerende konvergens", dvs. det forhold, at medierne ikke alene smelter mere og mere sammen, men netop gør det med computerspillet som et centralt og dominerende medie. Bogen er en introduktion til computerspillet som et nyt supermedie og en samtidig invitation til at gå nye veje i analysen af de hybridmedier, som dukker frem i disse år.
-
- Learning, Communication and Innovation
228,95 kr. Denne lærebog tilbyder ny viden om design og læringsprocesser inden for især nye, konvergerende medier. Den er skrevet på engelsk og redigeret af tre medieforskere fra Syddansk Universitet. I kapitlerne er designprocesser i en række forskellige medier beskrevet med illustrative eksempler fra film, tv, computer og mobiltelefon. Såvel design af den enkelte medietekst som kommunikation på tværs af medier adresseres. Yderligere er der fokus på kreative medieskabelsesprocesser, der kan lede til innovation. Bogen er forsynet med arbejdsspørgsmål efter hvert af de seks kapitler samt en udførlig litteraturliste og et stikordsregister. Bogen rummer kapitlerne: “Visual topography: analysing the visual context of an interactive interface” af Lise Agerbæk, “Designing (with) Creativity” af Heidi Philipsen, “Designing for critique, designing for reflection – the reemergence of aesthetics in current design practice” af Lars Bo Løfgren, “The Real, the Virtual, and the Practical” af Cynthia Grund og Jesper Pilegaard, “Creative Cross Media Communications and Concepts - Relations between television serials, websites, webisodes and mobile films” af Heidi Philipsen, “Corporate blogs – face strategies help your design” af Anette Grønning og “Enpowerment, the real gap faced by digital inclusion initiatives in Recife, Brazil” af Norbert Wiltermuth. Denne bog er rettet mod videregående studier og personer med interesse i design og læringsprocesser i medier.
- E-bog
- 228,95 kr.
-
158,95 kr. I dag er medier konvergensmedier. Grænserne mellem medierne brydes op, nye genrer og formater skyder frem, og vores brug af medierne bliver mere og mere kompleks. Bogen er et studie i mediekonvergens og indledes med en grundig introduktion til begrebet konvergens. Den handler også om transmedialitet, dvs. det forhold, at brugen af medier i dag går på tværs, fra internettet til CD’en, fra mobiltelefonen til SMS’en, og fra computerspillet til blockbuster-filmen. Undervejs er der kapitler om moderne film, computerspil og gameworlds, nye medier og dannelse, kunst, tv-medier og tv-serier og aktuel medieterror. "Konvergens og nye medier" tager pulsen på den moderne medietroløshed. Bogen giver en række bud på, hvordan medier i dag kan forstås og opleves. Men den spørger også ind til, hvad vi skal bruge de nye medier til. Er der dannelse i The Matrix? Er der erkendelsesgevinster i Counter-Strike? "Konvergens og nye medier" henvender sig til studerende inden for medievidenskab, filmvidenskab, kulturteori, multimedier, æstetiske teorier og pædagogik. Bogen kan også læses af alle, som interesserer sig for de nye medier og de spændende udfordringer, de indeholder. Som et aktivt værktøj til undervisningen indeholder "Konvergens og nye medier" en række arbejdsopgaver samt kommenterende litteraturlister. Bo Kampmann Walther (f. 1967) er ph.d. og lektor ved Center for Medievidenskab, Syddansk Universitet. Du kan få mere at vide på www.sdu.dk/hum/bkw
- E-bog
- 158,95 kr.
-
238,95 kr. - Bog
- 238,95 kr.
-
263,95 kr. Flermedialiteten er udfordrende for journalistikken, både de, der producerer den – og forbrugerne. Bogen ser på virkningerne af fler- og tværmedialiteten inden for den enkelte medieorganisation, men også, hvad der sker i forhold til forbrugeren af det journalistiske produkt.Fremtrædende forskere inden for feltet i Norge og Danmark fortæller – under redaktion af Anja Bechmann Petersen og Steen K. Rasmussen fra UPDATE, Center for journalistisk kompetenceudvikling.
- E-bog
- 263,95 kr.