Konvergens og nye medier
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Konvergens og nye medier
I dag er medier konvergensmedier. Grænserne mellem medierne brydes op, nye genrer og formater skyder frem, og vores brug af medierne bliver mere og mere kompleks. Bogen er et studie i mediekonvergens og indledes med en grundig introduktion til begrebet konvergens. Den handler også om transmedialitet, dvs. det forhold, at brugen af medier i dag går på tværs, fra internettet til CD’en, fra mobiltelefonen til SMS’en, og fra computerspillet til blockbuster-filmen. Undervejs er der kapitler om moderne film, computerspil og gameworlds, nye medier og dannelse, kunst, tv-medier og tv-serier og aktuel medieterror. "Konvergens og nye medier" tager pulsen på den moderne medietroløshed. Bogen giver en række bud på, hvordan medier i dag kan forstås og opleves. Men den spørger også ind til, hvad vi skal bruge de nye medier til. Er der dannelse i The Matrix? Er der erkendelsesgevinster i Counter-Strike? "Konvergens og nye medier" henvender sig til studerende inden for medievidenskab, filmvidenskab, kulturteori, multimedier, æstetiske teorier og pædagogik. Bogen kan også læses af alle, som interesserer sig for de nye medier og de spændende udfordringer, de indeholder. Som et aktivt værktøj til undervisningen indeholder "Konvergens og nye medier" en række arbejdsopgaver samt kommenterende litteraturlister. Bo Kampmann Walther (f. 1967) er ph.d. og lektor ved Center for Medievidenskab, Syddansk Universitet. Du kan få mere at vide på www.sdu.dk/hum/bkw
Brugerbedømmelser af Konvergens og nye medier
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621