De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Vurdering af læremidler i praksis

indgår i UCC Praksis serien

Bag om Vurdering af læremidler i praksis

Vurdering af læremidler i praksis henvender sig til lærerstuderende og lærere, der skal tage stilling til læremidler. Bogen kan bruges, når studerende på et linjehold skal analysere læremidler til faget, eller når en praktikgruppe skal tilrettelægge undervisning. Den kan ligeledes bruges, når et lærerteam skal drøfte, hvilke bøger og andre læremidler de skal købe, eller når lærere i samarbejde om undervisning skal vælge fælles læremidler. Desuden kan bogen benyttes af den enkelte lærer, der ønsker at skærpe sine professionelle begrundelser for valg af læremidler. Bogens fokus er vurdering af læremidler i praksis: Vurdering i forhold til Fælles Mål på den ene side og i forhold til eget syn på faget på den anden side. Vurdering af teksters læsbarhed, men også karakteristik af opgavetyper og vurdering i forhold til eget syn på undervisning og læring. Vurdering af, hvordan lærervejledninger kan støtte læreren og give fleksible muligheder. Bogen ligger desuden i forlængelse af et udviklingsprojekt for Professionshøjskolen UCC’s fire Centre for Undervisningsmidler, hvor forfatteren var projektleder.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788791786945
  • Udgivet:
  • 7. maj 2010
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Vurdering af læremidler i praksis

Vurdering af læremidler i praksis henvender sig til lærerstuderende og lærere, der skal tage stilling til læremidler. Bogen kan bruges, når studerende på et linjehold skal analysere læremidler til faget, eller når en praktikgruppe skal tilrettelægge undervisning. Den kan ligeledes bruges, når et lærerteam skal drøfte, hvilke bøger og andre læremidler de skal købe, eller når lærere i samarbejde om undervisning skal vælge fælles læremidler. Desuden kan bogen benyttes af den enkelte lærer, der ønsker at skærpe sine professionelle begrundelser for valg af læremidler.
Bogens fokus er vurdering af læremidler i praksis:
Vurdering i forhold til Fælles Mål på den ene side og i forhold til eget syn på faget på den anden side.
Vurdering af teksters læsbarhed, men også karakteristik af opgavetyper og vurdering i forhold til eget syn på undervisning og læring.
Vurdering af, hvordan lærervejledninger kan støtte læreren og give fleksible muligheder.
Bogen ligger desuden i forlængelse af et udviklingsprojekt for Professionshøjskolen UCC’s fire Centre for Undervisningsmidler, hvor forfatteren var projektleder.

Brugerbedømmelser af Vurdering af læremidler i praksis



Find lignende bøger