Visuelle følelser
- en undersøgelse af unges billedoplevelser
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Visuelle følelser
Visuelle følelser giver både en teoretisk indføring i unges billedoplevelser og fokuserer konkret på spørgsmål som:
- Hvordan beskriver de unge deres yndlingsfilm?
- Hvad hæfter de sig ved, når de ser en tv-dokumentar?
- Hvilke følelser aktiveres, når de ser reklamer?
- Hvad oplever de, når de ser et gammelt fotografi?
- Hvordan afkoder de en musikvideo?
Nutidens unge er de første, som er vokset op i et samfund gennemsyret af billedmedier.
Film, reklamer, tv, musikvideoer og fotos indgår som en naturlig del af deres hverdag fra morgen til aften, i hjemmet, blandt kammeraterne og i skolen.
Men hvilke oplevelser, erfaringer og følelser giver denne billedverden anledning til, og er de unge i kraft af deres udbredte omgang med billedmedier blevet særligt kompetente til at forstå og opleve visuelle budskaber?
Bogen er baseret på den første, større videnskabelige undersøgelse af danske unges billedbrug og -oplevelser.
- Hvordan beskriver de unge deres yndlingsfilm?
- Hvad hæfter de sig ved, når de ser en tv-dokumentar?
- Hvilke følelser aktiveres, når de ser reklamer?
- Hvad oplever de, når de ser et gammelt fotografi?
- Hvordan afkoder de en musikvideo?
Nutidens unge er de første, som er vokset op i et samfund gennemsyret af billedmedier.
Film, reklamer, tv, musikvideoer og fotos indgår som en naturlig del af deres hverdag fra morgen til aften, i hjemmet, blandt kammeraterne og i skolen.
Men hvilke oplevelser, erfaringer og følelser giver denne billedverden anledning til, og er de unge i kraft af deres udbredte omgang med billedmedier blevet særligt kompetente til at forstå og opleve visuelle budskaber?
Bogen er baseret på den første, større videnskabelige undersøgelse af danske unges billedbrug og -oplevelser.
Brugerbedømmelser af Visuelle følelser
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Visuelle følelser findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621