Vanens magt
- Hvorfor gør vi, som vi gør, og hvordan ændrer vi det?
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Vanens magt
Måske har du svært ved at komme i gang med det, du har sat dig for - om det så er at leve sundere, tænke innovativt på jobbet, få et mere velfungerende familieliv, starte ny virksomhed eller ligefrem forandre verden. Du kan sandsynligvis komme ganske langt, hvis du begynder at se på dine vaner og den magt, de har over dit liv og dine handlinger.
Mennesket er nemlig et vanedyr. Næsten halvdelen af vores handlinger sker vanemæssigt, og vanerne påvirker os som individer, som grupper og som samfund. Men vaner kan ændres, hvis vi virkelig vil.
Charles Duhigg dykker i denne bog ned i den seneste forskning om vaner og ser blandt andet på, hvordan vaner skabes og lagres i vores hjerner. Med en lang række fascinerende eksempler forklarer han, hvorfor det er så afgørende, at vi forstår vanernes opståen, funktion og store betydning - hvis vi ønsker at forandre vores egen eller andres adfærd.
Charles Duhigg er erhvervsjournalist på New York Times, hvor han både bidrager til avisen og til tidsskriftet. Charles Duhigg har vundet flere priser for sit arbejde, deriblandt Pulitzer-prisen i 2013, som han vandt sammen med kollegerne Keith Bradsher og David Barboza for artikelserien 'iEconomy' om Apple og andre teknologiske virksomheder.
Oversat fra engelsk af Rasmus Hastrup.
Mennesket er nemlig et vanedyr. Næsten halvdelen af vores handlinger sker vanemæssigt, og vanerne påvirker os som individer, som grupper og som samfund. Men vaner kan ændres, hvis vi virkelig vil.
Charles Duhigg dykker i denne bog ned i den seneste forskning om vaner og ser blandt andet på, hvordan vaner skabes og lagres i vores hjerner. Med en lang række fascinerende eksempler forklarer han, hvorfor det er så afgørende, at vi forstår vanernes opståen, funktion og store betydning - hvis vi ønsker at forandre vores egen eller andres adfærd.
Charles Duhigg er erhvervsjournalist på New York Times, hvor han både bidrager til avisen og til tidsskriftet. Charles Duhigg har vundet flere priser for sit arbejde, deriblandt Pulitzer-prisen i 2013, som han vandt sammen med kollegerne Keith Bradsher og David Barboza for artikelserien 'iEconomy' om Apple og andre teknologiske virksomheder.
Oversat fra engelsk af Rasmus Hastrup.
Brugerbedømmelser af Vanens magt
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Vanens magt findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621