- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 164
- Udgivet:
- 30. september 2022
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 154x226x14 mm.
- Vægt:
- 300 g.
- 1-2 hverdage.
- 8. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Undervisning i sprogfag
Denne bog lægger grunden for sproglærerens planlægning og gennemførelse af en undervisning med blik for mål, indhold, metoder og organisering af elevers læreprocesser. De indledende kapitler præsenterer fagdidaktiske perspektiver på sprogundervisning:
Sproglæring og dannelse
Motivation, elevautonomi og stilladsering
Kommunikativ og interkulturel kompetence
Mundtlig og skriftlig kommunikation
Tværfaglighed i sprogene
Derefter præsenteres syv didaktiske design, der kan inspirere til en reflekteret og didaktisk velbegrundet undervisning med fokus på centrale mål og aspekter:
Sprog skaber holdninger
Æstetisk læring
Mundtlig fortælling
Fra hverdagssprog til fagsprog
Autonomi og motivation
Interkulturel læring
Peer-to-peer-motivation
Bogen henvender sig til læreruddannelsens sprogfag samt til sproglærere i grundskolen og ungdomsuddannelserne. Forfatterne har mange års erfaring som undervisere og forskere i sprogdidaktik ved læreruddannelsen og efter-/videreuddannelse på professionshøjskolerne.
Sproglæring og dannelse
Motivation, elevautonomi og stilladsering
Kommunikativ og interkulturel kompetence
Mundtlig og skriftlig kommunikation
Tværfaglighed i sprogene
Derefter præsenteres syv didaktiske design, der kan inspirere til en reflekteret og didaktisk velbegrundet undervisning med fokus på centrale mål og aspekter:
Sprog skaber holdninger
Æstetisk læring
Mundtlig fortælling
Fra hverdagssprog til fagsprog
Autonomi og motivation
Interkulturel læring
Peer-to-peer-motivation
Bogen henvender sig til læreruddannelsens sprogfag samt til sproglærere i grundskolen og ungdomsuddannelserne. Forfatterne har mange års erfaring som undervisere og forskere i sprogdidaktik ved læreruddannelsen og efter-/videreuddannelse på professionshøjskolerne.
Brugerbedømmelser af Undervisning i sprogfag
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Undervisning i sprogfag findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621