De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Undervisning i sprogfag

- 7 didaktiske design

Bag om Undervisning i sprogfag

Denne bog lægger grunden for sproglærerens planlægning og gennemførelse af en undervisning med blik for mål, indhold, metoder og organisering af elevers læreprocesser. De indledende kapitler præsenterer fagdidaktiske perspektiver på sprogundervisning: Sproglæring og dannelse Motivation, elevautonomi og stilladsering Kommunikativ og interkulturel kompetence Mundtlig og skriftlig kommunikation Tværfaglighed i sprogene Derefter præsenteres syv didaktiske design, der kan inspirere til en reflekteret og didaktisk velbegrundet undervisning med fokus på centrale mål og aspekter: Sprog skaber holdninger Æstetisk læring Mundtlig fortælling Fra hverdagssprog til fagsprog Autonomi og motivation Interkulturel læring Peer-to-peer-motivation Bogen henvender sig til læreruddannelsens sprogfag samt til sproglærere i grundskolen og ungdomsuddannelserne. Forfatterne har mange års erfaring som undervisere og forskere i sprogdidaktik ved læreruddannelsen og efter-/videreuddannelse på professionshøjskolerne.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750059455
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 164
  • Udgivet:
  • 30. september 2022
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 154x226x14 mm.
  • Vægt:
  • 300 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 8. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Undervisning i sprogfag

Denne bog lægger grunden for sproglærerens planlægning og gennemførelse af en undervisning med blik for mål, indhold, metoder og organisering af elevers læreprocesser. De indledende kapitler præsenterer fagdidaktiske perspektiver på sprogundervisning:
Sproglæring og dannelse
Motivation, elevautonomi og stilladsering
Kommunikativ og interkulturel kompetence
Mundtlig og skriftlig kommunikation
Tværfaglighed i sprogene
Derefter præsenteres syv didaktiske design, der kan inspirere til en reflekteret og didaktisk velbegrundet undervisning med fokus på centrale mål og aspekter:
Sprog skaber holdninger
Æstetisk læring
Mundtlig fortælling
Fra hverdagssprog til fagsprog
Autonomi og motivation
Interkulturel læring
Peer-to-peer-motivation
Bogen henvender sig til læreruddannelsens sprogfag samt til sproglærere i grundskolen og ungdomsuddannelserne. Forfatterne har mange års erfaring som undervisere og forskere i sprogdidaktik ved læreruddannelsen og efter-/videreuddannelse på professionshøjskolerne.

Brugerbedømmelser af Undervisning i sprogfag