Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning
- – detektion, diagnosticering og intervention
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning
Flere og flere elever i gymnasiet har vanskeligt ved at få et ordentligt udbytte af deres matematikundervisning. Derfor er der et stigende krav til underviserne, som samtidig ikke er ordentligt klædt på til at tage sig af elever med vanskeligheder. De matematikspecifikke læringsvanskeligheder bliver stadigt mere udbredte i gymnasiet, og disse vanskeligheder forefindes nu også hos naturvidenskabelige universitetsstuderende.
I Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning bidrages der til at identificere og forklare disse problemer. Den indeholder erfaringer, indsigter og praksisbaserede strategier fra uddannede matematikvejledere. Vejledernes erfaringer og deres indflydelse på matematikvejledningen fremlægges og diskuteres gennem cases.
Bogen giver dermed lærere redskaber, der kan være med til at gøre noget ved de gennemgående problemer, hvilket i særdeleshed skyldes netop, at størstedelen af bogen er skrevet af praktiserende gymnasielærere, som har gennemført en særlig uddannelse som matematikvejledere.
I Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning bidrages der til at identificere og forklare disse problemer. Den indeholder erfaringer, indsigter og praksisbaserede strategier fra uddannede matematikvejledere. Vejledernes erfaringer og deres indflydelse på matematikvejledningen fremlægges og diskuteres gennem cases.
Bogen giver dermed lærere redskaber, der kan være med til at gøre noget ved de gennemgående problemer, hvilket i særdeleshed skyldes netop, at størstedelen af bogen er skrevet af praktiserende gymnasielærere, som har gennemført en særlig uddannelse som matematikvejledere.
Brugerbedømmelser af Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621