Tweens
- - mellem medier og mærkevarer
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Tweens
Tiden efter årtusindskiftet bød på en ny forståelse af, hvad det vil sige at være barn.
Under overskriften TWEENS og KGOY (Kids Grow Old Younger) blev der født en idé om en tilstand, hvor børn mellem 7 og 12 år lægger afstand til barndommen, og hvor de i stigende grad poserer som teenagere.
Især marketingindustrien har haft travlt med at sælge et billede af tweens som superkompetente forbrugere af medier og mærkevarer - som et lukrativt globalt forbrugersegment.
Tweens forsøger at give et nuanceret billede af, hvad det vil sige at være tween i Danmark.
Med udgangspunkt i to nyere forskningsprojekter, ser Lars Pynt Andersen på danske tweens virkelighed med medier og forbrug.
Han inddrager også internationale undersøgelser for at give et signalement af, hvad dette nye -globaliserede- barndomsbegreb indebærer.
Under overskriften TWEENS og KGOY (Kids Grow Old Younger) blev der født en idé om en tilstand, hvor børn mellem 7 og 12 år lægger afstand til barndommen, og hvor de i stigende grad poserer som teenagere.
Især marketingindustrien har haft travlt med at sælge et billede af tweens som superkompetente forbrugere af medier og mærkevarer - som et lukrativt globalt forbrugersegment.
Tweens forsøger at give et nuanceret billede af, hvad det vil sige at være tween i Danmark.
Med udgangspunkt i to nyere forskningsprojekter, ser Lars Pynt Andersen på danske tweens virkelighed med medier og forbrug.
Han inddrager også internationale undersøgelser for at give et signalement af, hvad dette nye -globaliserede- barndomsbegreb indebærer.
Brugerbedømmelser af Tweens
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Tweens findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621