De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Tværprofessionelt samarbejde om udsatte børn og unge

- en studiebog

Bag om Tværprofessionelt samarbejde om udsatte børn og unge

Tværprofessionelt samarbejde mellem socialrådgivere, pædagoger og lærere om udsatte børn og unge har længe været en vigtig del af professionel praksis. Grunduddannelserne har samtidig skærpet fokus på Det Tværprofessionelle Element, som i dag er en fast del af uddannelsen til pædagog, lærer og socialrådgiver. Denne antologi introducerer den studerende til en række teoretiske perspektiver på tværprofessionelt samarbejde om udsatte børn og unge. Begreber som tværprofessionelt samarbejde, udsathed, børneperspektiv, sporing, radikalisering og overgange behandles grundigt i bogens første del. I bogens anden del præsenterer erfarne praktikere eksempler og cases fra tværprofessionelt samarbejde om udsatte børn og unge i bl.a. boligforeninger, idrætsliv, på det kulturelle område, i det kommunale system og i en række forskellige institutionstyper. Casene repræsenterer forskellige typer af udsathed blandt børn og unge i forskellige aldersgrupper. Bogen retter sig mod Det Tværprofessionelle Element, men kan også anvendes i de øvrige moduler på uddannelserne til socialrådgiver, pædagog og lærer. Der lægges op til kobling, kritisk refleksion og diskussion mellem fagpositioner, og antologien kan derfor bidrage som en fælles reference for studerende ved de tre uddannelser. Desuden er bogen oplagt for institutioner og praktikere som oplæg til inspiration og diskussion af det tværprofessionelle samarbejde om udsathed i praksis. Med bidrag af: Line Svoldgaard Berg, Preben Bertelsen, Rasmus Just Christensen, Mogens Nygaard Christoffersen, Lars Borst Hansen, Lise Lotte Helm, Kirstine Karmsteen, Anette Boye Koch, Jens H. Lund, Mette Meisner, Alex Vejby Nielsen, Kirsten Elisa Petersen, Jan Toftegaard Støckel, Karin Ji Tøttenborg, Anne Marie Villumsen og Lise Ørskov

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788740611007
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 384
  • Udgivet:
  • 11. juli 2016
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 145x26x222 mm.
  • Vægt:
  • 611 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Tværprofessionelt samarbejde om udsatte børn og unge

Tværprofessionelt
samarbejde mellem socialrådgivere, pædagoger og lærere om udsatte børn og unge
har længe været en vigtig del af professionel praksis. Grunduddannelserne har
samtidig skærpet fokus på Det Tværprofessionelle Element, som i dag er en fast
del af uddannelsen til pædagog, lærer og socialrådgiver.
Denne antologi
introducerer den studerende til en række teoretiske perspektiver på
tværprofessionelt samarbejde om udsatte børn og unge. Begreber som
tværprofessionelt samarbejde, udsathed, børneperspektiv, sporing,
radikalisering og overgange behandles grundigt i bogens første del.
I bogens anden del
præsenterer erfarne praktikere eksempler og cases fra tværprofessionelt
samarbejde om udsatte børn og unge i bl.a. boligforeninger, idrætsliv, på det
kulturelle område, i det kommunale system og i en række forskellige
institutionstyper. Casene repræsenterer forskellige typer af udsathed blandt
børn og unge i forskellige aldersgrupper.
Bogen retter sig mod Det
Tværprofessionelle Element, men kan også anvendes i de øvrige moduler på
uddannelserne til socialrådgiver, pædagog og lærer. Der lægges op til kobling,
kritisk refleksion og diskussion mellem fagpositioner, og antologien kan derfor
bidrage som en fælles reference for studerende ved de tre uddannelser. Desuden
er bogen oplagt for institutioner og praktikere som oplæg til inspiration og
diskussion af det tværprofessionelle samarbejde om udsathed i praksis.
Med bidrag af:
Line Svoldgaard Berg,
Preben Bertelsen, Rasmus Just Christensen, Mogens Nygaard Christoffersen, Lars
Borst Hansen, Lise Lotte Helm, Kirstine Karmsteen, Anette Boye Koch, Jens H.
Lund, Mette Meisner, Alex Vejby Nielsen, Kirsten Elisa Petersen, Jan Toftegaard
Støckel, Karin Ji Tøttenborg, Anne Marie Villumsen og Lise Ørskov

Brugerbedømmelser af Tværprofessionelt samarbejde om udsatte børn og unge



Find lignende bøger
Bogen Tværprofessionelt samarbejde om udsatte børn og unge findes i følgende kategorier: