De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

TouchPoints

- Tænk ledelse i selv det mindste øjeblik

Bag om TouchPoints

Som leder er du nødt til at tage beslutninger og aktivere folk her og nu. Verden kører i et hæsblæsende tempo, ansvar kører i realtid, og én ubesindig handling kan nå verden rundt på et øjeblik. Hvordan kan man som leder få noget gjort i en verden, hvor man er heldig, hvis man kan opdrive fire minutters uforstyrret arbejdstid i løbet af dagen?   ’Bliver du aldrig træt af de endeløse forstyrrelser?’ blev Douglas R. Conant spurgt. Hans svar var ’Det er ikke forstyrrelser. Det er muligheder for at berøre nogen og forbedre situationen.’   Bogen fokuserer på, hvordan og hvorfor ledere skal holde op med at klaske til hastesager og forstyrrelser, som var de irriterende myg, og i stedet bruge disse forstyrrelser, touchpoints, som en mulighed for og en berøringsflade til at udøve ledelse og få indflydelse. Lyt til samtale med Mette Nørgaard på JP Radio.   TouchPoints fik seks hjerter i Politiken. Anmelderen skrev bl.a.: "INDEN FOR ledelseslitteraturen tales der en hel del om de grandiose beslutninger, der udvikler store virksomheder. Bogen her siger noget andet: At det er de mange tusinde øjeblikke, der i sidste ende former både ledere og organisationer. At mestre de tusinde øjeblikke begynder med et simpelt spørgsmål: Hvordan kan jeg hjælpe?"     TouchPoints fik fem stjerner på borsen.dk. Anmelderen skrev bl.a.: "Bogen er hurtigt læst og simpel (og god) i sin opbygning og samtidig dybsindig i sit budskab og indsigt. Det er en god bog for alle ledere – nye som gamle, urutinerede som erfarne. Bogens ideer og velvalgte eksempler er en hjælp til at gøre arbejdet mere effektivt og opnå bedre resultater i en lederverden spækket med afbrydelser. Den giver de nye ledere en håndfuld ideer og et nyt syn på ledelse og de ’gamle’ ledere en huskepille på, hvad det vil sige at være en god og nærværende leder." http://borsen.dk/nyheder/karriere/artikel/1/215670/boeger_usa-bestseller_virker_ogsaa_paa_dansk.html   Se også interview med Mette Nørgaard på Borsen TV her: http://borsen.dk/nyheder/karriere/artikel/1/215758/ny_bog_udnyt_kontakt_til_kolleger_optimalt.html

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702114324
  • Indbinding:
  • Indbundet
  • Sideantal:
  • 196
  • Udgivet:
  • 8. september 2011
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 200x320x20 mm.
  • Vægt:
  • 400 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af TouchPoints

Som leder er du nødt til at tage beslutninger og aktivere folk her og nu. Verden kører i et hæsblæsende tempo, ansvar kører i realtid, og én ubesindig handling kan nå verden rundt på et øjeblik. Hvordan kan man som leder få noget gjort i en verden, hvor man er heldig, hvis man kan opdrive fire minutters uforstyrret arbejdstid i løbet af dagen?
 
’Bliver du aldrig træt af de endeløse forstyrrelser?’ blev Douglas R. Conant spurgt. Hans svar var ’Det er ikke forstyrrelser. Det er muligheder for at berøre nogen og forbedre situationen.’
 
Bogen fokuserer på, hvordan og hvorfor ledere skal holde op med at klaske til hastesager og forstyrrelser, som var de irriterende myg, og i stedet bruge disse forstyrrelser, touchpoints, som en mulighed for og en berøringsflade til at udøve ledelse og få indflydelse.
Lyt til samtale med Mette Nørgaard på JP Radio.
 
TouchPoints fik seks hjerter i Politiken. Anmelderen skrev bl.a.:
"INDEN FOR ledelseslitteraturen tales der en hel del om de grandiose beslutninger, der udvikler store virksomheder. Bogen her siger noget andet: At det er de mange tusinde øjeblikke, der i sidste ende former både ledere og organisationer. At mestre de tusinde øjeblikke begynder med et simpelt spørgsmål: Hvordan kan jeg hjælpe?"
 
 
TouchPoints fik fem stjerner på borsen.dk. Anmelderen skrev bl.a.:
"Bogen er hurtigt læst og simpel (og god) i sin opbygning og samtidig dybsindig i sit budskab og indsigt. Det er en god bog for alle ledere – nye som gamle, urutinerede som erfarne. Bogens ideer og velvalgte eksempler er en hjælp til at gøre arbejdet mere effektivt og opnå bedre resultater i en lederverden spækket med afbrydelser. Den giver de nye ledere en håndfuld ideer og et nyt syn på ledelse og de ’gamle’ ledere en huskepille på, hvad det vil sige at være en god og nærværende leder."
http://borsen.dk/nyheder/karriere/artikel/1/215670/boeger_usa-bestseller_virker_ogsaa_paa_dansk.html
 
Se også interview med Mette Nørgaard på Borsen TV her: http://borsen.dk/nyheder/karriere/artikel/1/215758/ny_bog_udnyt_kontakt_til_kolleger_optimalt.html

Brugerbedømmelser af TouchPoints