Tosprogede børn i det danske samfund
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 240
- Udgivet:
- 28. april 2006
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 142x220x15 mm.
- Vægt:
- 322 g.
- 1-3 hverdage.
- 25. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Tosprogede børn i det danske samfund
I debatterne om det danske samfunds udvikling, værdier og sammensætning har der været stigende fokus på tosprogede børn. I de senere år er der sket meget inden for forskningen i disse børns liv og opvækstvilkår, og det er resultaterne af denne forskning, der fremlægges i Tosprogede børn i det danske samfund.
Ved tosprogede børn forstås børn, der har brug for mere end et sprog i deres dagligdag. Mange mennesker har at gøre med tosprogede børn i en professionel sammenhæng, og bogen vil være et nyttigt redskab for dem i deres daglige arbejde. Samtidig kan bogen med sine baggrundsanalyser og fremdragelse af eksisterende viden forhåbentlig være med til at imødegå en række af de fordomme, der eksisterer om tosprogede børn.
Tosprogede børn i det danske samfund indeholder kapitler om:
Sprogs betydning for tosprogede børn
Minoriteter i Danmark
Racisme og ligestilling
Kulturbegrebet og kulturmødet i børnehaven
Tosprogede børns møde med den danske skole
Tosprogede børns opvækstvilkår og kompetenceudvikling
Forældresamarbejde
Pædagogisk praksis i det danske samfund
Bogen beskæftiger sig med børn i alderen op til ca. 12 år. Den rummer bidrag af en række af landets førende forskere på området. Bogen henvender sig til studerende (bla. pædagog-, lærer- og lægestuderende og politielever), uddannede pædagoger og lærere, socialrådgivere, læger og psykologer.
Ved tosprogede børn forstås børn, der har brug for mere end et sprog i deres dagligdag. Mange mennesker har at gøre med tosprogede børn i en professionel sammenhæng, og bogen vil være et nyttigt redskab for dem i deres daglige arbejde. Samtidig kan bogen med sine baggrundsanalyser og fremdragelse af eksisterende viden forhåbentlig være med til at imødegå en række af de fordomme, der eksisterer om tosprogede børn.
Tosprogede børn i det danske samfund indeholder kapitler om:
Sprogs betydning for tosprogede børn
Minoriteter i Danmark
Racisme og ligestilling
Kulturbegrebet og kulturmødet i børnehaven
Tosprogede børns møde med den danske skole
Tosprogede børns opvækstvilkår og kompetenceudvikling
Forældresamarbejde
Pædagogisk praksis i det danske samfund
Bogen beskæftiger sig med børn i alderen op til ca. 12 år. Den rummer bidrag af en række af landets førende forskere på området. Bogen henvender sig til studerende (bla. pædagog-, lærer- og lægestuderende og politielever), uddannede pædagoger og lærere, socialrådgivere, læger og psykologer.
Brugerbedømmelser af Tosprogede børn i det danske samfund
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Tosprogede børn i det danske samfund findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621