The Philosophical Limitations of Educational Assessment
- Indbinding:
- Hardback
- Sideantal:
- 176
- Udgivet:
- 4. februar 2024
- Udgave:
- 24001
- Størrelse:
- 153x15x216 mm.
- Vægt:
- 348 g.
- 8-11 hverdage.
- 9. december 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af The Philosophical Limitations of Educational Assessment
This book uses philosophical analysis to argue that there are tensions associated with using results of high stakes tests to predict students¿ future potential. The implications of these issues for the interpretation of test scores in general are then elucidated before their connotations for academic selection are considered. After a brief overview of the history of academic selection in the United Kingdom, and a review of evidence pertaining to its consequences, it is argued that the practice of using the results of contemporary high stakes tests to make important decisions about students incurs logical and moral problems that a conscientious educator cannot ignore. The gravity of the moral transgression depends on the purpose and significance of the test and, in the case of high stakes tests used for academic selection purposes, it is argued that, not only can the moral wrong be highly significant, but better solutions are within reach.
Brugerbedømmelser af The Philosophical Limitations of Educational Assessment
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen The Philosophical Limitations of Educational Assessment findes i følgende kategorier:
- Krop og sind
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsessystemer og uddannelsesstruktur > Uddannelse: eksamination og evaluering
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Skoler
- Filosofi og religion > Filosofi > Emner i filosofi > Bevidsthedsfilosofi
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621