Teknologiforståelse i skolen
- forløb og refleksioner
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 110
- Udgivet:
- 31. januar 2020
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 152x221x9 mm.
- Vægt:
- 202 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Teknologiforståelse i skolen
Siden årtusindskiftet har der hersket en forventning om, at de såkaldt digitalt indfødte automatisk vil lære at omgås teknologien på en hensigtsmæssig måde. Det har imidlertid vist sig ikke at være tilfældet. Forståelse af teknologien indebærer, at børn og unge ikke bare lærer at være forbrugere, men også bliver skabere og kritikere af den.
Bogen her er en samling af undervisningsforløb til de lærere, der vil give deres elever en introduktion til de digitale platformes mange problemstillinger. Det handler om digital dannelse, og bogen giver en lang række konkrete værktøjer til at undervise skolebørn fra 1. til 9. klasse i teknologiforståelsens basale, komplekse, etiske og tekniske dimensioner.
Du finder forløb, der lærer eleverne i indskolingen basal forståelse for computere og styresystemer, og som med lege og lettilgængelige programmer illustrerer, hvordan vi mennesker sender beskeder til og imellem computere. Til mellemtrinnet og udskolingen er der desuden forløb om at kode og programmere, og forløb, der præsenterer eleverne for relevante overvejelser om, hvordan de lærer at tage vare på deres privatliv på internettet.
Teknologiforståelse i skolen er en undervisningsbog til lærere i faget Teknologiforståelse på alle klassetrin, men rummer også forløb, der kan bruges i matematik, samfundsfag eller dansk. Hvert forløb er sat op i overskuelige trin med illustrationer og links til gratis programmer og videoer undervejs.
Bogen her er en samling af undervisningsforløb til de lærere, der vil give deres elever en introduktion til de digitale platformes mange problemstillinger. Det handler om digital dannelse, og bogen giver en lang række konkrete værktøjer til at undervise skolebørn fra 1. til 9. klasse i teknologiforståelsens basale, komplekse, etiske og tekniske dimensioner.
Du finder forløb, der lærer eleverne i indskolingen basal forståelse for computere og styresystemer, og som med lege og lettilgængelige programmer illustrerer, hvordan vi mennesker sender beskeder til og imellem computere. Til mellemtrinnet og udskolingen er der desuden forløb om at kode og programmere, og forløb, der præsenterer eleverne for relevante overvejelser om, hvordan de lærer at tage vare på deres privatliv på internettet.
Teknologiforståelse i skolen er en undervisningsbog til lærere i faget Teknologiforståelse på alle klassetrin, men rummer også forløb, der kan bruges i matematik, samfundsfag eller dansk. Hvert forløb er sat op i overskuelige trin med illustrationer og links til gratis programmer og videoer undervejs.
Brugerbedømmelser af Teknologiforståelse i skolen
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Teknologiforståelse i skolen findes i følgende kategorier:
- Børn og unge > Læring
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Undervisningsudstyr og teknologi, e-læring
- Børnebøger, ungdomsbøger og undervisningsmidler > Undervisningsmidler > Undervisningsmidler: matematik, naturfag og teknologi > Undervisningsmidler: teknologi > Undervisningsmidler: informationsteknologi, IT
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621