Team, læringsfællesskaber og ledelse
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 241
- Udgivet:
- 16. november 2019
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 158x228x18 mm.
- Vægt:
- 401 g.
- 1-3 hverdage.
- 5. februar 2025
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Team, læringsfællesskaber og ledelse
Hvad er det egentlig teamene skal i skolen? Hvad sker der, når skolen sigter efter professionelle læringsfællesskaber? Hvordan kan man organisere, koordinere og lede skolens professionelle samarbejde om opgaveløsning og læring?
Teamorganiseringen har i mange år været et selvfølgeligt svar, når rammerne skulle gives for samarbejdet mellem skolens professionelle – nogle steder som et forum for arbejdsdeling og andre steder som en mere forpligtende professionel funktion. Med det aktuelle fokus på professionelle læringsfællesskaber i skolen og med en mere organisatorisk dagsorden for samarbejdet, bliver alle skoler udfordret på at overveje deres professionelle teamorganisering og ambitionen om et samarbejde i lærende fællesskaber.
‘Team, læringsfællesskaber og ledelse i skolen’ belyser hjælpsomt en lang række af disse grundlæggende overvejelser og kvalificerer dermed de handlemuligheder, som skolens ledelse, teamkoordinatorer og andre centrale aktører har i skolens praksis.
Teamorganiseringen har i mange år været et selvfølgeligt svar, når rammerne skulle gives for samarbejdet mellem skolens professionelle – nogle steder som et forum for arbejdsdeling og andre steder som en mere forpligtende professionel funktion. Med det aktuelle fokus på professionelle læringsfællesskaber i skolen og med en mere organisatorisk dagsorden for samarbejdet, bliver alle skoler udfordret på at overveje deres professionelle teamorganisering og ambitionen om et samarbejde i lærende fællesskaber.
‘Team, læringsfællesskaber og ledelse i skolen’ belyser hjælpsomt en lang række af disse grundlæggende overvejelser og kvalificerer dermed de handlemuligheder, som skolens ledelse, teamkoordinatorer og andre centrale aktører har i skolens praksis.
Brugerbedømmelser af Team, læringsfællesskaber og ledelse
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
© 2025 Pling BØGER Registered company number: DK43351621