Team, læringsfællesskaber og ledelse
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 241
- Udgivet:
- 16. november 2019
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 158x228x18 mm.
- Vægt:
- 401 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Team, læringsfællesskaber og ledelse
Hvad er det egentlig teamene skal i skolen? Hvad sker der, når skolen sigter efter professionelle læringsfællesskaber? Hvordan kan man organisere, koordinere og lede skolens professionelle samarbejde om opgaveløsning og læring?
Teamorganiseringen har i mange år været et selvfølgeligt svar, når rammerne skulle gives for samarbejdet mellem skolens professionelle – nogle steder som et forum for arbejdsdeling og andre steder som en mere forpligtende professionel funktion. Med det aktuelle fokus på professionelle læringsfællesskaber i skolen og med en mere organisatorisk dagsorden for samarbejdet, bliver alle skoler udfordret på at overveje deres professionelle teamorganisering og ambitionen om et samarbejde i lærende fællesskaber.
‘Team, læringsfællesskaber og ledelse i skolen’ belyser hjælpsomt en lang række af disse grundlæggende overvejelser og kvalificerer dermed de handlemuligheder, som skolens ledelse, teamkoordinatorer og andre centrale aktører har i skolens praksis.
Teamorganiseringen har i mange år været et selvfølgeligt svar, når rammerne skulle gives for samarbejdet mellem skolens professionelle – nogle steder som et forum for arbejdsdeling og andre steder som en mere forpligtende professionel funktion. Med det aktuelle fokus på professionelle læringsfællesskaber i skolen og med en mere organisatorisk dagsorden for samarbejdet, bliver alle skoler udfordret på at overveje deres professionelle teamorganisering og ambitionen om et samarbejde i lærende fællesskaber.
‘Team, læringsfællesskaber og ledelse i skolen’ belyser hjælpsomt en lang række af disse grundlæggende overvejelser og kvalificerer dermed de handlemuligheder, som skolens ledelse, teamkoordinatorer og andre centrale aktører har i skolens praksis.
Brugerbedømmelser af Team, læringsfællesskaber og ledelse
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Team, læringsfællesskaber og ledelse findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621