De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Strategisk Overensstemmelse

- Hvordan man gennem håndtering af det forretningsmæssige lederskab, de operative omgivelser og organisationskulturen opnår strategisk succes

Bag om Strategisk Overensstemmelse

”Strategi handler i al sin enkelthed om at sørge for at ens organisation er i stand til at matche forandringerne i omgivelserne, og at medarbejderne i organisationen føler sig motiverede til at ændre adfærd i overensstemmelse med strategien. Begge dele er imidlertid ret komplekse. Organisationens omgivelser er komplekse og kan være vanskelige at forstå og menneskers motivation for at ændre adfærd ved vi alle hvor komplekse er. “Strategisk Overensstemmelse” tager på en pragmatisk måde fat på problemstillingerne om at skabe overensstemmelse mellem organisation, omgivelser og medarbejdernes adfærd. Som en af få de bøger indenfor feltet behandler bogen hele problemkomplekset om overensstemmelse – de fleste bøger håndterer højst, den ene af disse udfordringer. Ydermere er bogen skrevet i et sprog og på en facon som er i øjenhøjde med læseren. Der er gode eksempler og værktøjer til den leder som tør erkende at strategi faktisk er enormt komplekst i praksis – så hvis dette er dit udgangspunkt, så anbefales du at læse “Strategisk Overensstemmelse”. Anders Drejer, Professor i strategi og forretningsudvikling ved Handelshøjskolen i Århus.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788799333950
  • Udgivet:
  • 11. januar 2010
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Strategisk Overensstemmelse

”Strategi handler i al sin enkelthed om at sørge for at ens organisation er i stand til at matche forandringerne i omgivelserne, og at medarbejderne i organisationen føler sig motiverede til at ændre adfærd i overensstemmelse med strategien. Begge dele er imidlertid ret komplekse. Organisationens omgivelser er komplekse og kan være vanskelige at forstå og menneskers motivation for at ændre adfærd ved vi alle hvor komplekse er. “Strategisk Overensstemmelse” tager på en pragmatisk måde fat på problemstillingerne om at skabe overensstemmelse mellem organisation, omgivelser og medarbejdernes adfærd. Som en af få de bøger indenfor feltet behandler bogen hele problemkomplekset om overensstemmelse – de fleste bøger håndterer højst, den ene af disse udfordringer. Ydermere er bogen skrevet i et sprog og på en facon som er i øjenhøjde med læseren. Der er gode eksempler og værktøjer til den leder som tør erkende at strategi faktisk er enormt komplekst i praksis – så hvis dette er dit udgangspunkt, så anbefales du at læse “Strategisk Overensstemmelse”.
Anders Drejer, Professor i strategi og forretningsudvikling ved Handelshøjskolen i Århus.

Brugerbedømmelser af Strategisk Overensstemmelse



Find lignende bøger