Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv
- hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder
indgår i Pædagogik og udvikling serien
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 205
- Udgivet:
- 31. januar 2013
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 170x240x20 mm.
- Vægt:
- 500 g.
- 1-5 hverdage.
- 28. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv
Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv - hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder (inkl. hjemmeside)
Sproget udvikles i interaktion med relationskompetente voksne.
Denne bog udgør et praksisnært, forskningsbaseret og interaktivt studiemateriale til praktikere og studerende. Den giver mulighed for, at læseren kan gøre sig praktiske erfaringer med sprogarbejde i en tryg ramme.
I samarbejde med pædagoger er der til bogen produceret en række film, som – sammen med relevante klip fra YouTube og internetbaserede artikler – ligger på den tilhørende hjemmeside. Læseren afprøver således sin viden via bogens mange øvelser og refleksionsspørgsmål, der tager udgangspunkt i hjemmesidens materiale.
På den måde gives der mulighed for at beskrive, vurdere og reflektere over sprogudvikling med udgangspunkt i autentiske børn og autentiske situationer.
Udgangspunktet er et grundlæggende, inkluderende sprogsyn med fokus på interaktion og relation som drivkraft for sproglig udvikling og som udgangspunkt for forældreinddragelse.
Med bogen i hånden bliver læseren i stand til at planlægge, udføre, dokumentere og evaluere pædagogiske processer, der fremmer mundtlig og skriftlig sprogtilegnelse hos børn, unge og voksne med særlige behov.
Bogen henvender sig til studerende på pædagoguddannelsen, især i faget Dansk, kultur og kommunikation. Herudover kan den anvendes på pædagogers efter- og videreuddannelse og som inspirationsmateriale til praktikere, der ønsker at inddrage viden om sprog i tilrettelæggelsen af hverdagen med børn, unge eller voksne, herunder sprogvejledere og dagplejepædagoger.
Sproget udvikles i interaktion med relationskompetente voksne.
Denne bog udgør et praksisnært, forskningsbaseret og interaktivt studiemateriale til praktikere og studerende. Den giver mulighed for, at læseren kan gøre sig praktiske erfaringer med sprogarbejde i en tryg ramme.
I samarbejde med pædagoger er der til bogen produceret en række film, som – sammen med relevante klip fra YouTube og internetbaserede artikler – ligger på den tilhørende hjemmeside. Læseren afprøver således sin viden via bogens mange øvelser og refleksionsspørgsmål, der tager udgangspunkt i hjemmesidens materiale.
På den måde gives der mulighed for at beskrive, vurdere og reflektere over sprogudvikling med udgangspunkt i autentiske børn og autentiske situationer.
Udgangspunktet er et grundlæggende, inkluderende sprogsyn med fokus på interaktion og relation som drivkraft for sproglig udvikling og som udgangspunkt for forældreinddragelse.
Med bogen i hånden bliver læseren i stand til at planlægge, udføre, dokumentere og evaluere pædagogiske processer, der fremmer mundtlig og skriftlig sprogtilegnelse hos børn, unge og voksne med særlige behov.
Bogen henvender sig til studerende på pædagoguddannelsen, især i faget Dansk, kultur og kommunikation. Herudover kan den anvendes på pædagogers efter- og videreuddannelse og som inspirationsmateriale til praktikere, der ønsker at inddrage viden om sprog i tilrettelæggelsen af hverdagen med børn, unge eller voksne, herunder sprogvejledere og dagplejepædagoger.
Brugerbedømmelser af Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621