De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Sprogbrug og sprogfunktioner i to kontekster

- En undersøgelse af det danskfaglige potentiale i udeundervisningen i naturklassen på Rødkilde Skole

Bag om Sprogbrug og sprogfunktioner i to kontekster

Sprogbrug og sprogfunktioner i to kontekster sætter fokus på elevers mundtlige sprogbrug. Den belyser, hvordan forskellige undervisningssituationer påvirker elevernes mulighed for at bruge og udvikle deres mundtlige sprog. Bogens analyser og eksempler problematiserer spændvidden af de sprogfunktioner, der arbejdes med, og elevernes faktiske mulighed for selv at træne og bruge det mundtlige sprog i undervisningen. Klasselokalets overvejende fremstillende sprog ses i kontrast til udeskoledagens mere undersøgende sprog.Seminarie- og grundskolelærere samt lærerstuderende kan her finde ny viden og inspiration til udviklingen af undervisningen i mundtligt sprog - både når undervisningen foregår i klasselokalet, og når den henlægges til andre lokaliteter.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788776841522
  • Udgivet:
  • 1. januar 2003
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Sprogbrug og sprogfunktioner i to kontekster

Sprogbrug og sprogfunktioner i to kontekster sætter fokus på elevers mundtlige sprogbrug. Den belyser, hvordan forskellige undervisningssituationer påvirker elevernes mulighed for at bruge og udvikle deres mundtlige sprog. Bogens analyser og eksempler problematiserer spændvidden af de sprogfunktioner, der arbejdes med, og elevernes faktiske mulighed for selv at træne og bruge det mundtlige sprog i undervisningen. Klasselokalets overvejende fremstillende sprog ses i kontrast til udeskoledagens mere undersøgende sprog.Seminarie- og grundskolelærere samt lærerstuderende kan her finde ny viden og inspiration til udviklingen af undervisningen i mundtligt sprog - både når undervisningen foregår i klasselokalet, og når den henlægges til andre lokaliteter.

Brugerbedømmelser af Sprogbrug og sprogfunktioner i to kontekster