Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv
- - tæt på skolelivets praksis
- Indbinding:
- Indbundet
- Sideantal:
- 304
- Udgivet:
- 24. juni 2024
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 178x247x30 mm.
- Vægt:
- 792 g.
- 1-3 hverdage.
- 19. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv
"Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv – tæt på levet skoleliv" er en forskningsbaseret grundbog til det specialpædagogiske fagområde. Bogens formål er at understøtte og udvikle de lærerfaglige forudsætninger for at tilrettelægge, udvikle og vejlede om inkluderende fællesskaber, der skaber deltagelsesmuligheder for alle elever i skolens praksis.
I hvert kapitel bringes forskning og teoretiske forståelsesrammer tæt på levet skoleliv, så lærerstuderende både støttes i at forholde sig analytisk undersøgende og konstruktivt handlingsrettet til specialpædagogiske opgaver i skolen.
Bogen er bygget op, så den adresserer formål, mål og indholdsområder i fagbeskrivelsen for faget Specialpædagogik i læreruddannelsen. Den er struktureret i fem hovedtemaer:
I: Inkluderende specialpædagogik
II: Særlige deltagelses- og læringsforudsætninger
III: Inkluderende faglige og sociale fællesskaber
IV: Deltagelsesmuligheder gennem mangfoldige didaktiske tilgange
V: Samarbejde om inkluderende indsatser
Bogens bidragydere er alle fagligt engagerede indenfor det specialpædagogiske felt gennem forskning, undervisning og andre former for professionelt arbejde:
Henriette Blomgren, Louise Bøttcher, Bo Hejlskov Elvén, Tine Basse Fisker, Anne Vibeke Fleischer, Käte From, Lotte Hedegaard-Sørensen, Bjørn F. Hamre, Søren Hertz, Charlotte Højholt, Bente Kjeldbjerg Bro, Ole Løw, Mette Molbæk, Merete Munkholm, Jørn Nielsen, Christina Holm Poulsen, Maja Røn-Larsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen og Anne Søndberg.
I hvert kapitel bringes forskning og teoretiske forståelsesrammer tæt på levet skoleliv, så lærerstuderende både støttes i at forholde sig analytisk undersøgende og konstruktivt handlingsrettet til specialpædagogiske opgaver i skolen.
Bogen er bygget op, så den adresserer formål, mål og indholdsområder i fagbeskrivelsen for faget Specialpædagogik i læreruddannelsen. Den er struktureret i fem hovedtemaer:
I: Inkluderende specialpædagogik
II: Særlige deltagelses- og læringsforudsætninger
III: Inkluderende faglige og sociale fællesskaber
IV: Deltagelsesmuligheder gennem mangfoldige didaktiske tilgange
V: Samarbejde om inkluderende indsatser
Bogens bidragydere er alle fagligt engagerede indenfor det specialpædagogiske felt gennem forskning, undervisning og andre former for professionelt arbejde:
Henriette Blomgren, Louise Bøttcher, Bo Hejlskov Elvén, Tine Basse Fisker, Anne Vibeke Fleischer, Käte From, Lotte Hedegaard-Sørensen, Bjørn F. Hamre, Søren Hertz, Charlotte Højholt, Bente Kjeldbjerg Bro, Ole Løw, Mette Molbæk, Merete Munkholm, Jørn Nielsen, Christina Holm Poulsen, Maja Røn-Larsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen og Anne Søndberg.
Brugerbedømmelser af Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Specialpædagogik i et inkluderende perspektiv findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621