Sociale netværksmedier
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Sociale netværksmedier
Sociale netværksmedier som Facebook, Twitter, Instagram og LinkedIn indgår i stigende grad som en integreret del af vores hverdagsliv og kommunikation med andre. Via tjenester som disse kan man med udgangspunkt i sin egen personlige profil forbinde sig med gamle og nye venner for at diskutere og dele indhold i form af tekst, billeder og videoer.
Denne bog beskriver sociale netværksmedier som mediefænomen og viser, hvordan tilstedeværelsen i disse sociale netværk påvirker vores identitet og sociale liv både privat og professionelt.
Bogen ser blandt andet nærmere på følgende spørgsmål: Hvorfor bruger folk sociale medier? Hvordan kan vi forstå identitet og selvfremstilling i et netværksperspektiv? Hvilke former for grupper og fællesskaber finder vi på de sociale netværksmedier? Hvordan skal vi forstå og analysere adfærden og kulturen på disse bredt anvendte digitale platforme?
Lisbeth Klastrup er ph.d., lektor ved IT-Universitetet i København og tilknyttet forskningsgruppen Kultur og Kommunikation. Hun har siden 1999 forsket i digital kultur og sociale medier online.
Denne bog beskriver sociale netværksmedier som mediefænomen og viser, hvordan tilstedeværelsen i disse sociale netværk påvirker vores identitet og sociale liv både privat og professionelt.
Bogen ser blandt andet nærmere på følgende spørgsmål: Hvorfor bruger folk sociale medier? Hvordan kan vi forstå identitet og selvfremstilling i et netværksperspektiv? Hvilke former for grupper og fællesskaber finder vi på de sociale netværksmedier? Hvordan skal vi forstå og analysere adfærden og kulturen på disse bredt anvendte digitale platforme?
Lisbeth Klastrup er ph.d., lektor ved IT-Universitetet i København og tilknyttet forskningsgruppen Kultur og Kommunikation. Hun har siden 1999 forsket i digital kultur og sociale medier online.
Brugerbedømmelser af Sociale netværksmedier
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Sociale netværksmedier findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621