De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Sociale medier og sprog

- Analytiske tilgange

Bag om Sociale medier og sprog

Sociale medier er for længst blevet en veletableret del af mange menneskers daglige kommunikation og en almindelig del af måden, hvorpå vi vedligeholder sociale relationer til andre mennesker. Vi er således allerede socialiseret ind i en kommunikativ virkelighed med et stadigt voksende udvalg af sociale medier, der er karakteriseret ved hver deres specifikke muligheder for social interaktion, deltagerformater og symbolske betydninger.Sprog er centralt for, hvordan vi omgås hinanden på de sociale medier. Derfor fokuserer denne bog på sproget som en indgang til at forstå sociale dynamikker i internettets mange kommunikative kontekster. Bogen tilbyder analytiske redskaber til at forstå, hvordan forbindelsen mellem enkelte mediers kommunikative muligheder og brugernes sprogbrug tilsammen skaber komplekse og nye sociale virkeligheder. Bogen introducerer til en bred vifte af sprogvidenskabelige analysetilgange og viser gennem casestudier, hvordan disse kan anvendes i analyser af digital sprogbrug på sociale medier.Bogen introducerer til funktionel grammatik, konversationsanalyse, diskursanalyse, sproglig etnografi, sociolingvistik, genre- og kontekstanalyse, multimodal analyse og computerlingvistik.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759325964
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 304
  • Udgivet:
  • 14. august 2018
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 175x242x20 mm.
  • Vægt:
  • 600 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Sociale medier og sprog

Sociale medier er for længst blevet en veletableret del af mange menneskers daglige kommunikation og en almindelig del af måden, hvorpå vi vedligeholder sociale relationer til andre mennesker. Vi er således allerede socialiseret ind i en kommunikativ virkelighed med et stadigt voksende udvalg af sociale medier, der er karakteriseret ved hver deres specifikke muligheder for social interaktion, deltagerformater og symbolske betydninger.Sprog er centralt for, hvordan vi omgås hinanden på de sociale medier. Derfor fokuserer denne bog på sproget som en indgang til at forstå sociale dynamikker i internettets mange kommunikative kontekster. Bogen tilbyder analytiske redskaber til at forstå, hvordan forbindelsen mellem enkelte mediers kommunikative muligheder og brugernes sprogbrug tilsammen skaber komplekse og nye sociale virkeligheder. Bogen introducerer til en bred vifte af sprogvidenskabelige analysetilgange og viser gennem casestudier, hvordan disse kan anvendes i analyser af digital sprogbrug på sociale medier.Bogen introducerer til funktionel grammatik, konversationsanalyse, diskursanalyse, sproglig etnografi, sociolingvistik, genre- og kontekstanalyse, multimodal analyse og computerlingvistik.

Brugerbedømmelser af Sociale medier og sprog



Find lignende bøger
Bogen Sociale medier og sprog findes i følgende kategorier: