Social Media Addiction in Generation Z Consumers
indgår i SpringerBriefs in Business serien
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 64
- Udgivet:
- 25. juni 2023
- Udgave:
- 23001
- Størrelse:
- 155x4x235 mm.
- Vægt:
- 113 g.
- 8-11 hverdage.
- 16. januar 2025
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Social Media Addiction in Generation Z Consumers
Social media has become vital in Generation Z users' daily lives, as they are the most connected group through social media; however, studies have shown the negative side of using social media heavily, particularly loneliness. Furthermore, the COVID-19 pandemic has contributed to the significant growth of social media use with Generation Z users, which has shown to cause negative psychological effects. This book explores the behaviors of Generation Z consumers on various social media platforms (including interaction with brands as well as persons) and, using results from a Bergen Social Media Addiction Scale (BSMAS) analysis, explores the potential risks and causes of social media addiction in this generation. In particular, it offers an integrative model to help marketers understand social media addition and ways in which companies and associations can promote a more conscious use of social media by acknowledging that pathological use of social media has negative effects. This book isuseful for students, researchers, scholars interested in empirical research on consumer social media use and addiction.
Brugerbedømmelser af Social Media Addiction in Generation Z Consumers
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Social Media Addiction in Generation Z Consumers findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Videnskab
- Krop og sind
- Samfund og samfundsvidenskab > Samfund og kultur: generelt > Kulturstudier og medievidenskab > Medievidenskab > Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund
- Samfund og samfundsvidenskab > Psykologi > Arbejdspsykologi og erhvervspsykologi
- Lægevidenskab og sygepleje > Lægevidenskab: generelle emner > Folkesundhed og sygdomsforebyggelse
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621