Skriveguiden
- til offentlige virksomheder
- Indbinding:
- Ukendt
- Sideantal:
- 136
- Udgivet:
- 6. januar 2014
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 138x221x10 mm.
- Vægt:
- 232 g.
- 1-3 hverdage.
- 29. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skriveguiden
Offentlige virksomheder har i mange år brugt adskillige ressourcer på skriveprojekter, skrivekurser, sprogpolitikker og omformuleret tekster i et væk. På trods af den store indsats udebliver resultatet alt for ofte: bedre tekster, som borgerne kan forstå. Det skyldes bl.a., at vi i Danmark har nogle traditionelle skriveråd, som er blevet gentaget gennem de sidste 50 år, men som nyere forskning viser, ikke har den store effekt.
Skriveguiden
tilbyder en række sammenhængende skriveråd, som kan træde i stedet for traditionen. De er inspireret af amerikansk sprogteori, og deres effekt har vist sig større end de traditionelle skriveråd. Flere offentlige virksomheder bruger allerede skriverådene, bl.a. Folketinget.
Dette er en praktisk skriveguide, der beskriver teori og baggrund kort med
eksempler og løsninger fra offentlige virksomheder. Du kan bruge guiden
på – mindst – fire måder:
·
Du kan lære at skrive klare, entydige og relevante tekster
·
Du kan bygge din virksomheds egen skriveguide
·
Du vil se, at der er forskel på gode råd om sprog – ikke mindst, når
du arbejder i en offentlig virksomhed
·
Du kan lære at give god, tekstnær respons på andres tekster – og
forstå, hvorfor dette er helt afgørende for at ændre en virksomheds
skriftkultur.
Bogen giver 14 grundprincipper for godt sprog, som du kan bruge i mange sammenhænge
og i forskellige medier.
Skriveguiden
er til ansatte, som arbejder i en offentlig virksomhed og skriver
tekster eller har ansvar for kommunikation.
Skriveguiden
tilbyder en række sammenhængende skriveråd, som kan træde i stedet for traditionen. De er inspireret af amerikansk sprogteori, og deres effekt har vist sig større end de traditionelle skriveråd. Flere offentlige virksomheder bruger allerede skriverådene, bl.a. Folketinget.
Dette er en praktisk skriveguide, der beskriver teori og baggrund kort med
eksempler og løsninger fra offentlige virksomheder. Du kan bruge guiden
på – mindst – fire måder:
·
Du kan lære at skrive klare, entydige og relevante tekster
·
Du kan bygge din virksomheds egen skriveguide
·
Du vil se, at der er forskel på gode råd om sprog – ikke mindst, når
du arbejder i en offentlig virksomhed
·
Du kan lære at give god, tekstnær respons på andres tekster – og
forstå, hvorfor dette er helt afgørende for at ændre en virksomheds
skriftkultur.
Bogen giver 14 grundprincipper for godt sprog, som du kan bruge i mange sammenhænge
og i forskellige medier.
Skriveguiden
er til ansatte, som arbejder i en offentlig virksomhed og skriver
tekster eller har ansvar for kommunikation.
Brugerbedømmelser af Skriveguiden
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skriveguiden findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621