Skriv til din læser 4. Lærerbog
bind 4 i Skriv til din læser serien
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 56
- Udgivet:
- 4. marts 2013
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 173x247x7 mm.
- Vægt:
- 153 g.
- 1-3 hverdage.
- 25. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skriv til din læser 4. Lærerbog
Skriv til din læser - lærerbog er en vejledning til læreren i undervisning i faglig skrivning i overbygningen.
Eleverne skal lære at indrette deres tekst både efter deres modtager - skriv til din læser - og efter de konventioner, der er for den pågældende teksttype. Når der arbejdes med faglig skrivning, er det derfor vigtigt at inddrage faglærerne. Når eleverne fx skal skrive argumenterende tekster, skal de lære at bruge det fagsprog og den struktur, som disse tekster har i fx samfundsfag eller dansk.
Bogens første del er en konkret vejledning til seriens fjerde bog Skriv til din læser - Argumenterende tekster. Her gennemgås alle bogens opgaver, og til hvert kapitel er der en en beskrivelse af formålet med at arbejde med den pågældende teksttype. Der er desuden vejledning til det gennemgående arbejde med 'Hverdagens berettende tekster', som afslutter hvert kapitel.
Bogens anden del er en introduktion til faglig skrivning i skolen. Her forklarer Elisabeth Arnbak, hvorfor der skal undervises i faglig skrivning, og hvordan det kan gøres, så alle elever får udbytte af undervisningen. Det er fx vigtigt at være opmærksom på, hvordan undervisningen skal tilrettelægges, så den også rummer elever med læse- eller skrivevanskeligheder.
Serien Skriv til din læser består af fire titler: Berettende tekster, Beskrivende tekster, Forklarende tekster og Argumenterende tekster. Til hver af de fire elevbøger hører en vejledning til læreren.
Eleverne skal lære at indrette deres tekst både efter deres modtager - skriv til din læser - og efter de konventioner, der er for den pågældende teksttype. Når der arbejdes med faglig skrivning, er det derfor vigtigt at inddrage faglærerne. Når eleverne fx skal skrive argumenterende tekster, skal de lære at bruge det fagsprog og den struktur, som disse tekster har i fx samfundsfag eller dansk.
Bogens første del er en konkret vejledning til seriens fjerde bog Skriv til din læser - Argumenterende tekster. Her gennemgås alle bogens opgaver, og til hvert kapitel er der en en beskrivelse af formålet med at arbejde med den pågældende teksttype. Der er desuden vejledning til det gennemgående arbejde med 'Hverdagens berettende tekster', som afslutter hvert kapitel.
Bogens anden del er en introduktion til faglig skrivning i skolen. Her forklarer Elisabeth Arnbak, hvorfor der skal undervises i faglig skrivning, og hvordan det kan gøres, så alle elever får udbytte af undervisningen. Det er fx vigtigt at være opmærksom på, hvordan undervisningen skal tilrettelægges, så den også rummer elever med læse- eller skrivevanskeligheder.
Serien Skriv til din læser består af fire titler: Berettende tekster, Beskrivende tekster, Forklarende tekster og Argumenterende tekster. Til hver af de fire elevbøger hører en vejledning til læreren.
Brugerbedømmelser af Skriv til din læser 4. Lærerbog
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skriv til din læser 4. Lærerbog findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621