Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder
- fra et børneperspektiv
- Indbinding:
- Ukendt
- Sideantal:
- 160
- Udgivet:
- 11. januar 2021
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 140x220x11 mm.
- Vægt:
- 206 g.
- 1-3 hverdage.
- 25. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder
Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder giver en ny måde at håndtere inklusionsproblematikker på. Forfatteren beskriver, hvordan det er helt afgørende at se på børns handlinger og deltagelse for at forstå og håndtere vanskelige skolesituationer. Ved at fokusere på børns handlinger og prøve at forstå dem ser vi ikke kun på børnene, men med børnene ud i det sociale liv, hvor de har vanskeligheder – vi anlægger et børneperspektiv.
Bogen rummer kapitler om børn i forskellige skolevanskeligheder – både de stille og de forstyrrende børn – og giver teorier til at forstå vanskeligheder og handlemuligheder til at håndtere dem. Alle skolevanskeligheder er beskrevet med cases fra praksis, der
samtidig illustrerer, at det ikke er nok at tale med børnene, men at deres handlinger og deltagelse må ses som vigtige informationer om skolevanskeligheder. Hvert kapitel afsluttes derfor med at udfordre læseren med en række opmærksomhedspunkter og refleksionsspørgsmål til handlemuligheder. Bogen afrundes med et kapitel om at observere og analysere børneperspektiver.
Bagest i bogen findes også en række observations- og analyseskemaer, man kan bruge til at observere børns handlinger og
deltagelse, blive klogere på dem og finde hensigtsmæssige inklusionsmuligheder.
Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder henvender sig til alle, der er interesserede i og prøver at forbedre børns skoleliv.
Bogen rummer kapitler om børn i forskellige skolevanskeligheder – både de stille og de forstyrrende børn – og giver teorier til at forstå vanskeligheder og handlemuligheder til at håndtere dem. Alle skolevanskeligheder er beskrevet med cases fra praksis, der
samtidig illustrerer, at det ikke er nok at tale med børnene, men at deres handlinger og deltagelse må ses som vigtige informationer om skolevanskeligheder. Hvert kapitel afsluttes derfor med at udfordre læseren med en række opmærksomhedspunkter og refleksionsspørgsmål til handlemuligheder. Bogen afrundes med et kapitel om at observere og analysere børneperspektiver.
Bagest i bogen findes også en række observations- og analyseskemaer, man kan bruge til at observere børns handlinger og
deltagelse, blive klogere på dem og finde hensigtsmæssige inklusionsmuligheder.
Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder henvender sig til alle, der er interesserede i og prøver at forbedre børns skoleliv.
Brugerbedømmelser af Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder
-
Interessant at læse om inklusion og de udfordringer, eleverne møder i skolen, men set fra deres perspektiv.
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skolevanskeligheder og inklusionsmuligheder findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621