De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Skolens gode og onde cirkler

- en empirisk forløbsundersøgelse i 4. og 5. klasse af elevstandpunkt i holdninger

Bag om Skolens gode og onde cirkler

Skolens gode og onde cirkler handler om børns udbytte af undervisning, om lærernes indsats, om uro og mobning, om sammenhæng mellem det lærere gør og det elever får ud af det. Hvad får børn faktisk ud af at gå i skole? Hvordan kan det være at der skal være så megen uro i skolen? Og har lærernes måde at gribe undervisningen an på betydning for elevernes udbytte? De spørgsmål og en lang række af samme slags står ofte i kø, når der diskuteres skole. Og det gør der ofte og mange steder både i uddannelsessammenhæng og blandt forældre og politikere. Ofte får bestemte ophedede diskussioner i dagspressen fx op til skolelovsændringer eller politiske systemskifter stor betydning for, hvad der faktisk kommer til at stå i love og læseplaner. Diskussionerne er ofte centreret for eller imod større vægt på det faglige eller på lærerkvalifikationer. Og med mellemrum kommer der større undersøgelser, som tilsyneladende afklarer bestemte forholds betydning - tit efterfulgt undersøgelser, som viser noget andet. Rapporten her er således en stemme i kakafonien om folkeskolen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759342077
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 9. marts 2007
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Skolens gode og onde cirkler

Skolens gode og onde cirkler handler om børns udbytte af undervisning, om lærernes indsats, om uro og mobning, om sammenhæng mellem det lærere gør og det elever får ud af det.
Hvad får børn faktisk ud af at gå i skole? Hvordan kan det være at der skal være så megen uro i skolen? Og har lærernes måde at gribe undervisningen an på betydning for elevernes udbytte?
De spørgsmål og en lang række af samme slags står ofte i kø, når der diskuteres skole. Og det gør der ofte og mange steder både i uddannelsessammenhæng og blandt forældre og politikere.
Ofte får bestemte ophedede diskussioner i dagspressen fx op til skolelovsændringer eller politiske systemskifter stor betydning for, hvad der faktisk kommer til at stå i love og læseplaner.
Diskussionerne er ofte centreret for eller imod større vægt på det faglige eller på lærerkvalifikationer. Og med mellemrum kommer der større undersøgelser, som tilsyneladende afklarer bestemte forholds betydning - tit efterfulgt undersøgelser, som viser noget andet.
Rapporten her er således en stemme i kakafonien om folkeskolen.

Brugerbedømmelser af Skolens gode og onde cirkler



Find lignende bøger
Bogen Skolens gode og onde cirkler findes i følgende kategorier: