Skolen under coronapandemien
- Danske resultater fra REDS-undersøgelsen 2020-21
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 274
- Udgivet:
- 16. maj 2022
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 176x246x18 mm.
- Vægt:
- 707 g.
- 1-2 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skolen under coronapandemien
Den danske grundskole havde et godt udgangspunkt for at overgå til fjernundervisning, da coronapandemien brød ud, og skoler i hele verden lukkede ned. Det er en af konklusionerne i Responses to Educational Disruption Survey (REDS), der i et internationalt perspektiv har undersøgt, hvordan elever, lærere og skoleledere i Danmark har håndteret og oplevet pandemien.
Trods it-kompetente lærere og righoldige digitale resurser oplevede flertallet af både elever og lærere, at kvaliteten af undervisningen var lavere, og at eleverne ikke lærte lige så meget som normalt. Danske elever var også mere udfordrede i forhold til motivation og faglig udvikling under skolelukningerne end elever i andre lande. Desuden har danske skoler tilsyneladende i lavest grad iværksat indsatser for at støtte elevernes trivsel under og efter pandemien.
Skolen under coronapandemien præsenterer en lang række resultater, der giver os viden om elevers og læreres oplevelse af fjernundervisningen, om tilgængelighed af it-resurser og betydningen af sociale forskelle. Samtidig peger undersøgelsen på erfaringer fra pandemien, som vi måske kan gøre brug af i fremtidens skole.
Trods it-kompetente lærere og righoldige digitale resurser oplevede flertallet af både elever og lærere, at kvaliteten af undervisningen var lavere, og at eleverne ikke lærte lige så meget som normalt. Danske elever var også mere udfordrede i forhold til motivation og faglig udvikling under skolelukningerne end elever i andre lande. Desuden har danske skoler tilsyneladende i lavest grad iværksat indsatser for at støtte elevernes trivsel under og efter pandemien.
Skolen under coronapandemien præsenterer en lang række resultater, der giver os viden om elevers og læreres oplevelse af fjernundervisningen, om tilgængelighed af it-resurser og betydningen af sociale forskelle. Samtidig peger undersøgelsen på erfaringer fra pandemien, som vi måske kan gøre brug af i fremtidens skole.
Brugerbedømmelser af Skolen under coronapandemien
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621