Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2016.19. årgang. Tema: Ledelse af professionel, praksisnær kompetenceudvikling
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2016.19. årgang. Tema: Ledelse af professionel, praksisnær kompetenceudvikling
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Nye tværfaglige lederteams – hvordan får man dem til at fungere effektivt?
Af Rasmus Thy Grøn og Claus Elmholdt
I denne artikel sættes der fokus på, hvad der skal til for at få nye tværfaglige lederteams til at fungere effektivt, så der produceres ledelse, der understøtter udviklende og sammenhængende læringsbaner for børn i den integrerede heldagsskole.
Deprivatisering af praksis gennem undervisningsrunder
Af Thomas R.S. Albrechtsen
Denne artikel diskuterer, hvordan lærere kan arbejde på at deprivatisere deres praksis ved hjælp af undervisningsrunder, hvad det kræver af ledelsen, og hvordan det kan understøtte arbejdet i et professionelt læringsfællesskab.
Evaluering og feedback mellem ledelse og medarbejdere
Af Katja Munch Thorsen
Evaluering og feedback mellem ledelse og medarbejder er i fokus i denne artikel, der gennemgår, hvorfor det er vigtigt, og hvad både ledelse og medarbejder skal gøre for at få det til at fungere efter hensigten: at sikre øget læring og trivsel for eleverne.
Co-teaching: To er bedre end én
Af Andy Højholdt
I denne artikel beskriver Andy Højholdt, hvad co-teaching er, hvordan man sikrer det de bedste omstændigheder i praksis, og hvorfor co-teaching er en meget nyttig tilgang til det tværprofessionelle samarbejde lige netop nu.
Nye tværfaglige lederteams – hvordan får man dem til at fungere effektivt?
Af Rasmus Thy Grøn og Claus Elmholdt
I denne artikel sættes der fokus på, hvad der skal til for at få nye tværfaglige lederteams til at fungere effektivt, så der produceres ledelse, der understøtter udviklende og sammenhængende læringsbaner for børn i den integrerede heldagsskole.
Deprivatisering af praksis gennem undervisningsrunder
Af Thomas R.S. Albrechtsen
Denne artikel diskuterer, hvordan lærere kan arbejde på at deprivatisere deres praksis ved hjælp af undervisningsrunder, hvad det kræver af ledelsen, og hvordan det kan understøtte arbejdet i et professionelt læringsfællesskab.
Evaluering og feedback mellem ledelse og medarbejdere
Af Katja Munch Thorsen
Evaluering og feedback mellem ledelse og medarbejder er i fokus i denne artikel, der gennemgår, hvorfor det er vigtigt, og hvad både ledelse og medarbejder skal gøre for at få det til at fungere efter hensigten: at sikre øget læring og trivsel for eleverne.
Co-teaching: To er bedre end én
Af Andy Højholdt
I denne artikel beskriver Andy Højholdt, hvad co-teaching er, hvordan man sikrer det de bedste omstændigheder i praksis, og hvorfor co-teaching er en meget nyttig tilgang til det tværprofessionelle samarbejde lige netop nu.
Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2016.19. årgang. Tema: Ledelse af professionel, praksisnær kompetenceudvikling
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2016.19. årgang. Tema: Ledelse af professionel, praksisnær kompetenceudvikling findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621