Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2014. 17. årgang. Tema: Tema: Læringscentreret skoleledelse
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2014. 17. årgang. Tema: Tema: Læringscentreret skoleledelse
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Pædagogisk skoleledelse version 2.0
Af Helle Bjerg og Dorthe Staunæs
Skoleledelsesforskning har tidligere fokuseret på tre forskellige typer af ledelse: instruerende ledelse, transformativ ledelse og distribueret ledelse. Denne artikel undersøger, hvordan skoleledelsesforskning med fokus på skoleledelsens effekt for elevernes læringsudbytte kan bidrage med at inspirere og informere skoleledelser om, hvilke mål de vil sætte, og hvordan de vil arbejde med at lede og organisere.
Elevernes læring i centrum for alle beslutningsprocesser
Interview med Viviane Robinson
Elevcentreret skoleledelse prioriterer elevernes læring over alle andre faktorer i alle beslutninger. I interviewet anbefales danske skoleledere at samtale med lærerne om årsager samt løsninger til de aspekter ved elevpræstationer, som ikke er tilfredsstillende.
Evidensbaseret viden i skolen – kalder på vidensledelse og implementeringsfaglighed
Af Jens Lund
Omverdenstolkning skaber virkelighed. Artiklen argumenterer for, at det eksterne pres, skolerne oplever, kan føre til en drift mod rutinisering i skolens organisation og en afkobling af skolens formål, hvorfor der er brug for implementeringsfaglighed og vidensledelse på skolerne.
Alt begynder og ender med spørgsmålet ”På hvilken måde kan det her gavne
børns læring?”
Interview med Eik Møller
Skoleledelserne er vigtige for gennemførslen af folkeskolereformen, men såvel politikere som forvaltninger må også forstå og arbejde i dybden og rækkevidden af reformens krav og potentiale. I dette interview tales også om
behovet for kapacitetsopbygning på skoleledelses- og forvaltningsniveau, samt hvordan evidensforskningen bør præge den danske praksis.
Pædagogisk skoleledelse version 2.0
Af Helle Bjerg og Dorthe Staunæs
Skoleledelsesforskning har tidligere fokuseret på tre forskellige typer af ledelse: instruerende ledelse, transformativ ledelse og distribueret ledelse. Denne artikel undersøger, hvordan skoleledelsesforskning med fokus på skoleledelsens effekt for elevernes læringsudbytte kan bidrage med at inspirere og informere skoleledelser om, hvilke mål de vil sætte, og hvordan de vil arbejde med at lede og organisere.
Elevernes læring i centrum for alle beslutningsprocesser
Interview med Viviane Robinson
Elevcentreret skoleledelse prioriterer elevernes læring over alle andre faktorer i alle beslutninger. I interviewet anbefales danske skoleledere at samtale med lærerne om årsager samt løsninger til de aspekter ved elevpræstationer, som ikke er tilfredsstillende.
Evidensbaseret viden i skolen – kalder på vidensledelse og implementeringsfaglighed
Af Jens Lund
Omverdenstolkning skaber virkelighed. Artiklen argumenterer for, at det eksterne pres, skolerne oplever, kan føre til en drift mod rutinisering i skolens organisation og en afkobling af skolens formål, hvorfor der er brug for implementeringsfaglighed og vidensledelse på skolerne.
Alt begynder og ender med spørgsmålet ”På hvilken måde kan det her gavne
børns læring?”
Interview med Eik Møller
Skoleledelserne er vigtige for gennemførslen af folkeskolereformen, men såvel politikere som forvaltninger må også forstå og arbejde i dybden og rækkevidden af reformens krav og potentiale. I dette interview tales også om
behovet for kapacitetsopbygning på skoleledelses- og forvaltningsniveau, samt hvordan evidensforskningen bør præge den danske praksis.
Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2014. 17. årgang. Tema: Tema: Læringscentreret skoleledelse
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 8. Maj 2014. 17. årgang. Tema: Tema: Læringscentreret skoleledelse findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621