Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2013. 16. årgang. Tema: Høje forventninger
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2013. 16. årgang. Tema: Høje forventninger
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Høje forventninger til alle
Af Rikke Steensig og Henriette Holscher
Høje forventninger til alle elever kræver løbende dialog og refleksion blandt ledelse og lærere. For hvad er høje forventninger, hvordan fastholder man dem, og hvordan kommer de konkret til udtryk i arbejdet med eleverne? Danmarks Evalueringsinstitut har netop udgivet rapporten Høje forventninger
til alle elever og beskriver i denne artikel hovedpointerne i undersøgelsen.
Høje forventninger i fællesskab
Af Vera Rosenbeck
Formanden for Danske Skoleelever, Vera Rosenbeck, kommenterer her på det forhold, at der mangler systematisk arbejde med høje og tydelige forventninger til eleverne. For mange elever består evalueringen af den årlige elevplan uden indlagte refleksioner om udviklingsmuligheder.
Høje forventninger til alle elever er et must
Af Sinne Pedersen
Skoleleder Sinne Pedersen fremhæver i denne artikel, at mange lærere oplever det problematisk at være tydelig omkring målene for den enkelte elev, når det gælder elever i særlige udfordringer, fagligt eller socialt. Bekymringen går på, hvad det gør ved en elev med faglige udfordringer, når det bliver tydeligt, at denne ikke er på niveau.
Pygmalion-effekten i professionelle læringsfællesskaber
Af Thomas Albrechtsen
Der kan være tre grunde til, at en elevs faglige præstationer hænger sammen med lærerens forventninger til eleven: Den første grund kan være, at læreren med rimelig præcision kan forudsige, hvordan en elev vil klare sig. For det andet kan der være en sammenhæng, når læreren har en fejlopfattelse af eleven. Den tredje grund kan være, når der er tale om en selvopfyldende profeti: Pygmalion-effekten.
Skoleledelse i den målreflekterede skole
Af Ulla Sjørup
Skolens kerneydelse er undervisning, og formålet med skolens arbejde er optimal læring for den enkelte klasse og elev. Høje forventninger, klare mål for undervisningen og tydelig feedback er basis for, at eleven føler sig anerkendt og kan udnytte sit fulde læringspotentiale.
Høje forventninger til alle
Af Rikke Steensig og Henriette Holscher
Høje forventninger til alle elever kræver løbende dialog og refleksion blandt ledelse og lærere. For hvad er høje forventninger, hvordan fastholder man dem, og hvordan kommer de konkret til udtryk i arbejdet med eleverne? Danmarks Evalueringsinstitut har netop udgivet rapporten Høje forventninger
til alle elever og beskriver i denne artikel hovedpointerne i undersøgelsen.
Høje forventninger i fællesskab
Af Vera Rosenbeck
Formanden for Danske Skoleelever, Vera Rosenbeck, kommenterer her på det forhold, at der mangler systematisk arbejde med høje og tydelige forventninger til eleverne. For mange elever består evalueringen af den årlige elevplan uden indlagte refleksioner om udviklingsmuligheder.
Høje forventninger til alle elever er et must
Af Sinne Pedersen
Skoleleder Sinne Pedersen fremhæver i denne artikel, at mange lærere oplever det problematisk at være tydelig omkring målene for den enkelte elev, når det gælder elever i særlige udfordringer, fagligt eller socialt. Bekymringen går på, hvad det gør ved en elev med faglige udfordringer, når det bliver tydeligt, at denne ikke er på niveau.
Pygmalion-effekten i professionelle læringsfællesskaber
Af Thomas Albrechtsen
Der kan være tre grunde til, at en elevs faglige præstationer hænger sammen med lærerens forventninger til eleven: Den første grund kan være, at læreren med rimelig præcision kan forudsige, hvordan en elev vil klare sig. For det andet kan der være en sammenhæng, når læreren har en fejlopfattelse af eleven. Den tredje grund kan være, når der er tale om en selvopfyldende profeti: Pygmalion-effekten.
Skoleledelse i den målreflekterede skole
Af Ulla Sjørup
Skolens kerneydelse er undervisning, og formålet med skolens arbejde er optimal læring for den enkelte klasse og elev. Høje forventninger, klare mål for undervisningen og tydelig feedback er basis for, at eleven føler sig anerkendt og kan udnytte sit fulde læringspotentiale.
Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2013. 16. årgang. Tema: Høje forventninger
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2013. 16. årgang. Tema: Høje forventninger findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621