Skolen i Morgen. Nr. 6. Marts 2016. 19. årgang. Tema: Fra generel ledelse til uddannelsesledelse
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 6. Marts 2016. 19. årgang. Tema: Fra generel ledelse til uddannelsesledelse
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikel:
Vi skal have uddannelse tilbage i uddannelsesledelse
Af Viviane Robinson
I dette nummer af Skolen i Morgen bringer vi en oversættelse af Viviane Robinsons artikel om udviklingen fra generel ledelse til uddannelsesledelse.
Artiklen blev bragt i sin originalform i Leading & Management i 2006.
Ud fra grundige forskningsoverblik beskriver Robinson hvorfor – og ikke mindst hvordan – man som skoleleder kan blive bedre til at lede med fokus på effektiv undervisning. Robinson argumenterer for at der, både på politisk niveau og på forvaltningsniveau, bør fokuseres mere på at skabe bedre rammer for at en skoleleder kan lede sin skole med fokus på elevernes – og lærernes – læring. I artiklen gennemgår Robinson blandt andet, hvilke lederevner det kræver udvikling af, hvis man gerne vil tage udfordringen med en elevog læringscentreret skoleledelse op.
Vi skal have uddannelse tilbage i uddannelsesledelse
Af Viviane Robinson
I dette nummer af Skolen i Morgen bringer vi en oversættelse af Viviane Robinsons artikel om udviklingen fra generel ledelse til uddannelsesledelse.
Artiklen blev bragt i sin originalform i Leading & Management i 2006.
Ud fra grundige forskningsoverblik beskriver Robinson hvorfor – og ikke mindst hvordan – man som skoleleder kan blive bedre til at lede med fokus på effektiv undervisning. Robinson argumenterer for at der, både på politisk niveau og på forvaltningsniveau, bør fokuseres mere på at skabe bedre rammer for at en skoleleder kan lede sin skole med fokus på elevernes – og lærernes – læring. I artiklen gennemgår Robinson blandt andet, hvilke lederevner det kræver udvikling af, hvis man gerne vil tage udfordringen med en elevog læringscentreret skoleledelse op.
Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 6. Marts 2016. 19. årgang. Tema: Fra generel ledelse til uddannelsesledelse
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 6. Marts 2016. 19. årgang. Tema: Fra generel ledelse til uddannelsesledelse findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621