De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Skolen i Morgen. Nr. 6. Marts 2016. 19. årgang. Tema: Fra generel ledelse til uddannelsesledelse

Bag om Skolen i Morgen. Nr. 6. Marts 2016. 19. årgang. Tema: Fra generel ledelse til uddannelsesledelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikel: Vi skal have uddannelse tilbage i uddannelsesledelse Af Viviane Robinson I dette nummer af Skolen i Morgen bringer vi en oversættelse af Viviane Robinsons artikel om udviklingen fra generel ledelse til uddannelsesledelse. Artiklen blev bragt i sin originalform i Leading & Management i 2006. Ud fra grundige forskningsoverblik beskriver Robinson hvorfor – og ikke mindst hvordan – man som skoleleder kan blive bedre til at lede med fokus på effektiv undervisning. Robinson argumenterer for at der, både på politisk niveau og på forvaltningsniveau, bør fokuseres mere på at skabe bedre rammer for at en skoleleder kan lede sin skole med fokus på elevernes – og lærernes – læring. I artiklen gennemgår Robinson blandt andet, hvilke lederevner det kræver udvikling af, hvis man gerne vil tage udfordringen med en elevog læringscentreret skoleledelse op.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771604016
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 31. marts 2016
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 6. Marts 2016. 19. årgang. Tema: Fra generel ledelse til uddannelsesledelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikel:
Vi skal have uddannelse tilbage i uddannelsesledelse
Af Viviane Robinson
I dette nummer af Skolen i Morgen bringer vi en oversættelse af Viviane Robinsons artikel om udviklingen fra generel ledelse til uddannelsesledelse.
Artiklen blev bragt i sin originalform i Leading & Management i 2006.
Ud fra grundige forskningsoverblik beskriver Robinson hvorfor – og ikke mindst hvordan – man som skoleleder kan blive bedre til at lede med fokus på effektiv undervisning. Robinson argumenterer for at der, både på politisk niveau og på forvaltningsniveau, bør fokuseres mere på at skabe bedre rammer for at en skoleleder kan lede sin skole med fokus på elevernes – og lærernes – læring. I artiklen gennemgår Robinson blandt andet, hvilke lederevner det kræver udvikling af, hvis man gerne vil tage udfordringen med en elevog læringscentreret skoleledelse op.

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 6. Marts 2016. 19. årgang. Tema: Fra generel ledelse til uddannelsesledelse



Find lignende bøger