De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2016. 19. årgang. Tema: The Triple Focus

Bag om Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2016. 19. årgang. Tema: The Triple Focus

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Uddrag af Triple Focus – en ny tilgang til uddannelse (2015) Af Peter Senge og Daniel Goleman I uddraget beskrives baggrunden for forfatternes særlige tilgang til uddannelse samt et konkret eksempel på, hvordan børn kan inkorporere denne tilgang i deres sociale samspil. Interview med Daniel Goleman Skolen i Morgen har spurgt Daniel Goleman, der sammen med Peter Senge har skrevet bogen Triple Focus – en ny tilgang til uddannelse, om, hvordan den er relevant i Danmark. Hvordan kan vi vite at læring har skjedd? Af Ingelin Burkeland Denne artikel ønsker, at afdække sammenhængen mellem metakognitiv kompetence og læringsmotivation. Blandt andet gennem tankevækkende spørgsmål ønsker forfatteren, at få os læsere til selv at reflektere over egen læring, for eksempel om – og i så fald hvad – man lærer af, at læse artiklen? Hvor langt fra stammen falder æblet? Af Rasmus Landersø Med afsæt i ét af folkeskolereformens tre overordne mål, nemlig, at den skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater, introducerer denne artikel vigtige resultater fra den økonomiske forskning om social mobilitet og uddannelsesmobilitet i Danmark. Skoleledelse i alliance med virkeligheden – forandringsprocessen fortsætter efter første år med skolereformen Af Klaus Ernst Hansen Denne artikel er anden del af Klaus Ernst Hansens bud på, hvordan skoleledere kan håndtere de mange forandringer skolereformen har først med sig. Artiklen giver konkrete anbefalinger til, hvordan skolelederen, via medarbejderinvolvering og arbejdet med en fælles vision, kan vedligeholde – eller genskabe – motivationen og den relationelle tillid, både mellem ledelse og lærere og lærerne i mellem. Første del af artiklen blev bragt i Skolen i Morgen i november 2015.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771603873
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 26. januar 2016
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2016. 19. årgang. Tema: The Triple Focus

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Uddrag af Triple Focus – en ny tilgang til uddannelse (2015)
Af Peter Senge og Daniel Goleman
I uddraget beskrives baggrunden for forfatternes særlige tilgang til uddannelse
samt et konkret eksempel på, hvordan børn kan inkorporere denne tilgang i deres sociale samspil.
Interview med Daniel Goleman
Skolen i Morgen har spurgt Daniel Goleman, der sammen med Peter Senge har skrevet bogen Triple Focus – en ny tilgang til uddannelse, om, hvordan den er relevant i Danmark.
Hvordan kan vi vite at læring har skjedd?
Af Ingelin Burkeland
Denne artikel ønsker, at afdække sammenhængen mellem metakognitiv kompetence og læringsmotivation. Blandt andet gennem tankevækkende spørgsmål ønsker forfatteren, at få os læsere til selv at reflektere over egen læring, for eksempel om – og i så fald hvad – man lærer af, at læse artiklen?

Hvor langt fra stammen falder æblet?
Af Rasmus Landersø
Med afsæt i ét af folkeskolereformens tre overordne mål, nemlig, at den skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater,
introducerer denne artikel vigtige resultater fra den økonomiske forskning om social mobilitet og uddannelsesmobilitet i Danmark.
Skoleledelse i alliance med virkeligheden – forandringsprocessen fortsætter efter første år med skolereformen
Af Klaus Ernst Hansen
Denne artikel er anden del af Klaus Ernst Hansens bud på, hvordan skoleledere kan håndtere de mange forandringer skolereformen har først med sig. Artiklen giver konkrete anbefalinger til, hvordan skolelederen, via medarbejderinvolvering og arbejdet med en fælles vision, kan vedligeholde – eller genskabe – motivationen og den relationelle tillid, både mellem ledelse og lærere og lærerne i mellem. Første del af artiklen blev bragt i Skolen i Morgen i november 2015.

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2016. 19. årgang. Tema: The Triple Focus



Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 4. Januar 2016. 19. årgang. Tema: The Triple Focus findes i følgende kategorier: