Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret skoleledelse i praksis
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret skoleledelse i praksis
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Ledelse tæt på praksis
Af Marianne Buhl Hornskov og Maria Holkenfeldt Behrendt
Med udgangspunkt i en ny undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA)
stiller denne artikel skarpt på, hvordan god skoleledelse tæt på undervisning og læring tager sig ud helt konkret.
Når skoleledere observerer undervisning
Af Malene Ringvad
Denne artikel giver et bud på, hvorfor undervisningsobservation er en god ide,
hvordan det kan gribes an i praksis, og hvordan en eventuel observationsguide til lederen kan udformes.
Lærende le-del-se eller ledet læring?
Af Ingelin Burkeland
Denne artikel fokuserer på, hvordan skolelederen skaber et godt og læringsfremmende miljø på skolen. Der argumenteres bl.a. for, at lederen skal turde vise noget af ”sig selv” og selv bane vejen for den gode læringsfremmende kultur.
Viden – en fælles udfordring for ledelse og medarbejdere
Af Søren Buhl Hornskov
Med afsæt i den internationale forsknings bud på, hvordan skoler succesfuldt kan udvikle og bruge viden, data og evidens i en undersøgende praksis, beskriver denne artikel de udfordringer der ligger i at skabe et godt vidensgrundlag for udvikling af skolen.
Klumme: Skal vi ikke bare kalde ”læringsmålstyret undervisning” for undervisning?
Af Peter Andersen
Ledelse tæt på praksis
Af Marianne Buhl Hornskov og Maria Holkenfeldt Behrendt
Med udgangspunkt i en ny undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA)
stiller denne artikel skarpt på, hvordan god skoleledelse tæt på undervisning og læring tager sig ud helt konkret.
Når skoleledere observerer undervisning
Af Malene Ringvad
Denne artikel giver et bud på, hvorfor undervisningsobservation er en god ide,
hvordan det kan gribes an i praksis, og hvordan en eventuel observationsguide til lederen kan udformes.
Lærende le-del-se eller ledet læring?
Af Ingelin Burkeland
Denne artikel fokuserer på, hvordan skolelederen skaber et godt og læringsfremmende miljø på skolen. Der argumenteres bl.a. for, at lederen skal turde vise noget af ”sig selv” og selv bane vejen for den gode læringsfremmende kultur.
Viden – en fælles udfordring for ledelse og medarbejdere
Af Søren Buhl Hornskov
Med afsæt i den internationale forsknings bud på, hvordan skoler succesfuldt kan udvikle og bruge viden, data og evidens i en undersøgende praksis, beskriver denne artikel de udfordringer der ligger i at skabe et godt vidensgrundlag for udvikling af skolen.
Klumme: Skal vi ikke bare kalde ”læringsmålstyret undervisning” for undervisning?
Af Peter Andersen
Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret skoleledelse i praksis
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2015. 19. årgang. Tema: Elev- og læringscentreret skoleledelse i praksis findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621