Skolen i morgen. Nr. 1. September 2016. 20. årgang. Tema: Ledelse af den digitale skole
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skolen i morgen. Nr. 1. September 2016. 20. årgang. Tema: Ledelse af den digitale skole
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Fremtidens læring – skolen i skyen
Af Elisa Nadire Caeli
Med udgangspunkt i Sugata Mitras forskning og hans verdenskendte Hole in the wall-eksperiment udfordrer denne artikel det traditionelle læringsmiljø og ser på skolens mulige veje ud i skyen. Artiklen introducerer endvidere, hvad et SOLE
kan være, og hvordan det ændrer både lærernes og elevernes roller.
Digital dannelse og Den digitale skole 2016-2020
Af Mads Bo-Kristensen
På baggrund af en præsentation af Vejle Kommunes strategi for den digitale skole 2016-2020 diskuterer denne artikel begrebet digital dannelse, og hvad det kræver af såvel ledere som undervisere og elever at tilpasse sig didaktisk og læringsmæssigt til det stadigt mere digitaliserede samfund, vi lever i.
Digital skole som kulturforandring
Af Frank Jensen
Denne artikel beskriver den udvikling mod at blive en digital skole, som UngdomsCenter Vejle har gennemgået, og fra dét konkrete afsæt kastes der lys over, hvad det kræver af både lærere og ledelse at imødekommende den
kulturforandring, det er. Endvidere argumenterer artiklen for, hvordan det at arbejde som et professionelt læringsfælleskab også kan understøtte den meget omfattende udvikling.
Naturvidenskab på den sjove og ”forstærkede” måde!
Af Lance Luscombe
I en skolekontekst er open data og augmented reality to nye begreber. De behandles i denne artikel, og det gennemgås, hvordan netop de to ressourcer kan afhjælpe elevers oplevelse af, at naturfag ikke er meningsfuldt, og hvordan
de derfor kan bruges i forhold til den nye naturfagsprøve i folkeskolen.
Fremtidens læring – skolen i skyen
Af Elisa Nadire Caeli
Med udgangspunkt i Sugata Mitras forskning og hans verdenskendte Hole in the wall-eksperiment udfordrer denne artikel det traditionelle læringsmiljø og ser på skolens mulige veje ud i skyen. Artiklen introducerer endvidere, hvad et SOLE
kan være, og hvordan det ændrer både lærernes og elevernes roller.
Digital dannelse og Den digitale skole 2016-2020
Af Mads Bo-Kristensen
På baggrund af en præsentation af Vejle Kommunes strategi for den digitale skole 2016-2020 diskuterer denne artikel begrebet digital dannelse, og hvad det kræver af såvel ledere som undervisere og elever at tilpasse sig didaktisk og læringsmæssigt til det stadigt mere digitaliserede samfund, vi lever i.
Digital skole som kulturforandring
Af Frank Jensen
Denne artikel beskriver den udvikling mod at blive en digital skole, som UngdomsCenter Vejle har gennemgået, og fra dét konkrete afsæt kastes der lys over, hvad det kræver af både lærere og ledelse at imødekommende den
kulturforandring, det er. Endvidere argumenterer artiklen for, hvordan det at arbejde som et professionelt læringsfælleskab også kan understøtte den meget omfattende udvikling.
Naturvidenskab på den sjove og ”forstærkede” måde!
Af Lance Luscombe
I en skolekontekst er open data og augmented reality to nye begreber. De behandles i denne artikel, og det gennemgås, hvordan netop de to ressourcer kan afhjælpe elevers oplevelse af, at naturfag ikke er meningsfuldt, og hvordan
de derfor kan bruges i forhold til den nye naturfagsprøve i folkeskolen.
Brugerbedømmelser af Skolen i morgen. Nr. 1. September 2016. 20. årgang. Tema: Ledelse af den digitale skole
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skolen i morgen. Nr. 1. September 2016. 20. årgang. Tema: Ledelse af den digitale skole findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621