Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2014. 18. årgang. Tema: Skoleledelse i en reformtid
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2014. 18. årgang. Tema: Skoleledelse i en reformtid
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Læring som forandringsnøgle i ledelse
Af Merete Storgaard Jensen
Gennem en sammenligning af dansk og canadisk skoleledelse viser forfatteren i denne artikel, hvordan en forandringsnøgle i fremtidens skoleledelse kan være et øget fokus på elevernes læring. Artiklen giver i tilknytning hertil konkrete bud på fremtidig pædagogisk ledelse af skolen som professionelt læringsfællesskab.
Strategisk aktionslæring er skoleudvikling, hvor medarbejdere og ledelse lærer sammen
Af Hanne Møller, Maria Nyborg Matthiesen og Susan Starbæk Nielsen
I implementeringen af skolereformen kan strategisk aktionslæring være en metode til at arbejde strategisk med at sætte retning for både ledelsens, medarbejdernes og skolens udvikling. Artiklen præsenterer grundelementerne
i strategisk aktionslæring, samtidig med at den giver eksempler på, hvordan ledelsen kan involvere medarbejdere og facilitere professionelle læringsfællesskaber.
Dygtig skoleledelse – om tanker og følelser i en ny professionel praksis
Af Karsten Mellon
Denne artikel præsenterer mentalisering som et ledelsesredskab, der kan hjælpe skolelederen til at se sig selv udefra og andre indefra. Det kræver psykologisk dygtighed at lede i forhold til de tanker og følelser, der kan og vil
opstå i kølvandet på store forandringer. Artiklen sætter fokus på, hvordan mentalisering sammen med andre ledelseskompetencer kan hjælpe ledelsen til at navigere i skoleledelsens paradokser.
Skolereformen realiserer den inkluderende skole – perspektiver på inklusionsledelse
Af Børge Bisgaard
Skolereformen sætter øget fokus på faglig inklusion, når alle ”elever skal blive så dygtige, de kan”. Denne artikel trækker på erfaringer fra Ontario, Canada, og viser, hvordan et øget fokus på den enkelte elevs læring og progression spiller en stor rolle i inklusionsindsatsen.
Læring som forandringsnøgle i ledelse
Af Merete Storgaard Jensen
Gennem en sammenligning af dansk og canadisk skoleledelse viser forfatteren i denne artikel, hvordan en forandringsnøgle i fremtidens skoleledelse kan være et øget fokus på elevernes læring. Artiklen giver i tilknytning hertil konkrete bud på fremtidig pædagogisk ledelse af skolen som professionelt læringsfællesskab.
Strategisk aktionslæring er skoleudvikling, hvor medarbejdere og ledelse lærer sammen
Af Hanne Møller, Maria Nyborg Matthiesen og Susan Starbæk Nielsen
I implementeringen af skolereformen kan strategisk aktionslæring være en metode til at arbejde strategisk med at sætte retning for både ledelsens, medarbejdernes og skolens udvikling. Artiklen præsenterer grundelementerne
i strategisk aktionslæring, samtidig med at den giver eksempler på, hvordan ledelsen kan involvere medarbejdere og facilitere professionelle læringsfællesskaber.
Dygtig skoleledelse – om tanker og følelser i en ny professionel praksis
Af Karsten Mellon
Denne artikel præsenterer mentalisering som et ledelsesredskab, der kan hjælpe skolelederen til at se sig selv udefra og andre indefra. Det kræver psykologisk dygtighed at lede i forhold til de tanker og følelser, der kan og vil
opstå i kølvandet på store forandringer. Artiklen sætter fokus på, hvordan mentalisering sammen med andre ledelseskompetencer kan hjælpe ledelsen til at navigere i skoleledelsens paradokser.
Skolereformen realiserer den inkluderende skole – perspektiver på inklusionsledelse
Af Børge Bisgaard
Skolereformen sætter øget fokus på faglig inklusion, når alle ”elever skal blive så dygtige, de kan”. Denne artikel trækker på erfaringer fra Ontario, Canada, og viser, hvordan et øget fokus på den enkelte elevs læring og progression spiller en stor rolle i inklusionsindsatsen.
Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2014. 18. årgang. Tema: Skoleledelse i en reformtid
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2014. 18. årgang. Tema: Skoleledelse i en reformtid findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621