Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2013. 17. årgang. Tema: Ledelse af effekt
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2013. 17. årgang. Tema: Ledelse af effekt
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Undervisningens organisering – hvad virker?
Af Peter Wick
Hvilken betydning har skolelederen og læreren på elevens læringsudbytte, og hvilke faktorer kan medvirke til at højne dette udbytte? Med udgangspunkt i John Hatties forskning giver denne artikel et indblik i, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, sådan at eleven får det størst mulige faglige udbytte.
Undervisningens kvalitet – strategier og metoder i undervisningsforskningen
Af Andreas Helmke
Dette uddrag fra bogen Undervisningskvalitet og lærerprofessionalitet præsenterer to perspektiver på, hvad der kan kaldes ”god undervisning”: Det ene perspektiv ser på processen, mens det andet beskæftiger sig med produktet eller effekten. Helmke argumenterer her for, at undervisning må vurderes ud fra begge perspektiver, hvis man vil kunne sige noget meningsfuldt om dens kvalitet og om sammenhængen mellem kvalitet og effekt.
Fra idealer til inklusion med effekt
Af Camilla Dyssegaard
Den inkluderende skole har været et politisk ideal i mange år. Den praktiske udformning og implementering af inkluderende tiltag indebærer dog stadig en række udfordringer for både lærere og skoleledere. Ikke mindst, når man skal vurdere, hvad der virker. Artiklen her viser inklusionsbegrebets vej fra politiske
erklæringer til en konkret udfordring, som kræver viden om både forskning og effekt.
God skoleledelse gøres i samspil
Af Marianne Nykjær Madsen
Samarbejdet mellem ledelse og lærere står centralt i denne artikel, som præsenterer resultater fra en undersøgelse af lærere og lederes oplevelse af ledelseshandlinger, der kan bidrage til at kvalificere lærerarbejdet. Her spiller etableringen af en form for makkerskab mellem lærere og ledelse en stor rolle
med nøgleord som inddragelse, forventninger og anerkendelse.
Undervisningens organisering – hvad virker?
Af Peter Wick
Hvilken betydning har skolelederen og læreren på elevens læringsudbytte, og hvilke faktorer kan medvirke til at højne dette udbytte? Med udgangspunkt i John Hatties forskning giver denne artikel et indblik i, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, sådan at eleven får det størst mulige faglige udbytte.
Undervisningens kvalitet – strategier og metoder i undervisningsforskningen
Af Andreas Helmke
Dette uddrag fra bogen Undervisningskvalitet og lærerprofessionalitet præsenterer to perspektiver på, hvad der kan kaldes ”god undervisning”: Det ene perspektiv ser på processen, mens det andet beskæftiger sig med produktet eller effekten. Helmke argumenterer her for, at undervisning må vurderes ud fra begge perspektiver, hvis man vil kunne sige noget meningsfuldt om dens kvalitet og om sammenhængen mellem kvalitet og effekt.
Fra idealer til inklusion med effekt
Af Camilla Dyssegaard
Den inkluderende skole har været et politisk ideal i mange år. Den praktiske udformning og implementering af inkluderende tiltag indebærer dog stadig en række udfordringer for både lærere og skoleledere. Ikke mindst, når man skal vurdere, hvad der virker. Artiklen her viser inklusionsbegrebets vej fra politiske
erklæringer til en konkret udfordring, som kræver viden om både forskning og effekt.
God skoleledelse gøres i samspil
Af Marianne Nykjær Madsen
Samarbejdet mellem ledelse og lærere står centralt i denne artikel, som præsenterer resultater fra en undersøgelse af lærere og lederes oplevelse af ledelseshandlinger, der kan bidrage til at kvalificere lærerarbejdet. Her spiller etableringen af en form for makkerskab mellem lærere og ledelse en stor rolle
med nøgleord som inddragelse, forventninger og anerkendelse.
Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2013. 17. årgang. Tema: Ledelse af effekt
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2013. 17. årgang. Tema: Ledelse af effekt findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621