Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Er der en skoleleder på denne skole? – Om læsevejlederen i ledelsens skygge
Af Jørgen Kuhlmann
Læsning og skrivning i fagene er en opgave for hele skolen, men det er ofte læsevejlederen, der står i spidsen for implementeringen. Artiklens forfatter argumenterer for, at læsevejlederfunktionen er kompleks og kræver tydelig ledelse.
Faglig læsning på Trekronerskolen
Af Annette Carlsson
Skoleleder Annette Carlsson beskriver i denne artikel, hvordan de på Trekronerskolen har arbejdet målrettet med faglig læsning og skrivning i alle fag. Forløbet har været en succes, men hun understreger, at det er vigtigt, at der arbejdes med den fortsatte implementering og forankring af læsning i alle fag.
Projektledelse i folkeskolen - et perspektiv på implementering af læsefaglige projekter
Af Astrid Kilt
Et fælles fokus på faglig læsning og skrivning er en udfordring, som kan vække både modstand og begejstring. Astrid Kilt giver med denne artikel en introduktion i projektledelsestankegangen med fokus på, hvordan skolelederen kan støtte op og hjælpe lærerne i deres daglige projektarbejde.
Er der en skoleleder på denne skole? – Om læsevejlederen i ledelsens skygge
Af Jørgen Kuhlmann
Læsning og skrivning i fagene er en opgave for hele skolen, men det er ofte læsevejlederen, der står i spidsen for implementeringen. Artiklens forfatter argumenterer for, at læsevejlederfunktionen er kompleks og kræver tydelig ledelse.
Faglig læsning på Trekronerskolen
Af Annette Carlsson
Skoleleder Annette Carlsson beskriver i denne artikel, hvordan de på Trekronerskolen har arbejdet målrettet med faglig læsning og skrivning i alle fag. Forløbet har været en succes, men hun understreger, at det er vigtigt, at der arbejdes med den fortsatte implementering og forankring af læsning i alle fag.
Projektledelse i folkeskolen - et perspektiv på implementering af læsefaglige projekter
Af Astrid Kilt
Et fælles fokus på faglig læsning og skrivning er en udfordring, som kan vække både modstand og begejstring. Astrid Kilt giver med denne artikel en introduktion i projektledelsestankegangen med fokus på, hvordan skolelederen kan støtte op og hjælpe lærerne i deres daglige projektarbejde.
Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621