De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning

Bag om Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Er der en skoleleder på denne skole? – Om læsevejlederen i ledelsens skygge Af Jørgen Kuhlmann Læsning og skrivning i fagene er en opgave for hele skolen, men det er ofte læsevejlederen, der står i spidsen for implementeringen. Artiklens forfatter argumenterer for, at læsevejlederfunktionen er kompleks og kræver tydelig ledelse. Faglig læsning på Trekronerskolen Af Annette Carlsson Skoleleder Annette Carlsson beskriver i denne artikel, hvordan de på Trekronerskolen har arbejdet målrettet med faglig læsning og skrivning i alle fag. Forløbet har været en succes, men hun understreger, at det er vigtigt, at der arbejdes med den fortsatte implementering og forankring af læsning i alle fag. Projektledelse i folkeskolen - et perspektiv på implementering af læsefaglige projekter Af Astrid Kilt Et fælles fokus på faglig læsning og skrivning er en udfordring, som kan vække både modstand og begejstring. Astrid Kilt giver med denne artikel en introduktion i projektledelsestankegangen med fokus på, hvordan skolelederen kan støtte op og hjælpe lærerne i deres daglige projektarbejde.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771603255
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 27. september 2012
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Er der en skoleleder på denne skole? – Om læsevejlederen i ledelsens skygge
Af Jørgen Kuhlmann
Læsning og skrivning i fagene er en opgave for hele skolen, men det er ofte læsevejlederen, der står i spidsen for implementeringen. Artiklens forfatter argumenterer for, at læsevejlederfunktionen er kompleks og kræver tydelig ledelse.
Faglig læsning på Trekronerskolen
Af Annette Carlsson
Skoleleder Annette Carlsson beskriver i denne artikel, hvordan de på Trekronerskolen har arbejdet målrettet med faglig læsning og skrivning i alle fag. Forløbet har været en succes, men hun understreger, at det er vigtigt, at der arbejdes med den fortsatte implementering og forankring af læsning i alle fag.
Projektledelse i folkeskolen - et perspektiv på implementering af læsefaglige projekter
Af Astrid Kilt
Et fælles fokus på faglig læsning og skrivning er en udfordring, som kan vække både modstand og begejstring. Astrid Kilt giver med denne artikel en introduktion i projektledelsestankegangen med fokus på, hvordan skolelederen kan støtte op og hjælpe lærerne i deres daglige projektarbejde.

Brugerbedømmelser af Skolen i Morgen. Nr. 1. September 2012. 16. årgang. Tema: Faglig læsning og skrivning