De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Bag om Skole 2.0

‘Skole 2.0’ beskriver vidensamfundets skole i en tid, hvor web 2.0 er et begreb, man må forholde sig til. Samfundet forandrer sig med stigende hast, og industrisamfundet udfases, mens fremtidens virksomheder og organisationer baserer sig på vidensamfundets krav til produktion, viden og innovation. Den teknologiske udvikling er ligeledes accelereret, og en række ændringer beror på de muligheder, som det digitale netværk og de mobile teknologier medfører. Forfatterne tager afsæt i forholdet mellem skolen og samfundets transformation. De sætter fokus på, hvad det giver af ændringer med hensyn til: - Undervisning og læreprocesser - Skolens aktører – deres roller og relationer - Læremidler og deres brug - Didaktisk design og faglig læring - Projekter og formidling - Skolens fysiske indretning og dens forhold til verden Nogle skoler har været hurtige til at tage de nye samfunds- og mediemæssige udfordringer op. Det er disse skoler, der har dannet grundlag for bogen. Alle tre forfattere er tilknyttet forskningsprogrammet ‘Medier og IT i Læringsperspektiv’. Institut for Didaktik, DPU, Aarhus Universitet, hvor de har arbejdet med de projekter, der udgør bogens rammesætning. "Den bør læses af alle lærere og andre, der beskæftiger sig med de krav, der stilles til fremtidens skole." - Jytte Bræmer, lektørudtalelse

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771299137
  • Udgivet:
  • 8. juli 2016
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Skole 2.0

‘Skole 2.0’ beskriver vidensamfundets skole i en tid, hvor web 2.0 er et begreb, man må forholde sig til. Samfundet forandrer sig med stigende hast, og industrisamfundet udfases, mens fremtidens virksomheder og organisationer baserer sig på vidensamfundets krav til produktion, viden og innovation.
Den teknologiske udvikling er ligeledes accelereret, og en række ændringer beror på de muligheder, som det digitale netværk og de mobile teknologier medfører.
Forfatterne tager afsæt i forholdet mellem skolen og samfundets transformation. De sætter fokus på, hvad det giver af ændringer med hensyn til:
- Undervisning og læreprocesser
- Skolens aktører – deres roller og relationer
- Læremidler og deres brug
- Didaktisk design og faglig læring
- Projekter og formidling
- Skolens fysiske indretning og dens forhold til verden
Nogle skoler har været hurtige til at tage de nye samfunds- og mediemæssige udfordringer op. Det er disse skoler, der har dannet grundlag for bogen. Alle tre forfattere er tilknyttet forskningsprogrammet ‘Medier og IT i Læringsperspektiv’. Institut for Didaktik, DPU, Aarhus Universitet, hvor de har arbejdet med de projekter, der udgør bogens rammesætning.
"Den bør læses af alle lærere og andre, der beskæftiger sig med de krav, der stilles til fremtidens skole."
- Jytte Bræmer, lektørudtalelse

Brugerbedømmelser af Skole 2.0



Find lignende bøger
Bogen Skole 2.0 findes i følgende kategorier: