Skal vi lege?
- Leg, identitet og fællesskaber i børnehaven
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skal vi lege?
Bogen er tænkt som grundlag til undervisningen i pædagogik og psykologi på social- og sundhedsuddannelserne. Ud fra en forståelse af det enkelte ældre menneske som et unikt individ med sin egen livsfortælling behandles relationerne mellem det professionelle plejepersonale og de medborgere, de betjener.
Hvad handler legen om for børn i børnehaven? Hvad betyder den for deres hverdagsliv? Her besvares disse spørgsmål ved at beskrive fantasilegen og sætte den i forbindelse med børnenes fællesskaber og relationer til hinanden. Det uddybes, hvorfor legen ikke bare er sjov og uproblematisk for børnene, og bogen tilbyder et mere nuanceret billede af, hvordan det opleves at lege. Argumentet er, at legen også er en alvorlig aktivitet for børnene, fordi den påvirker deres relationer, identitet og fællesskaber. Skal vi lege? bygger på en videnskabelig undersøgelse af legen og er skrevet til voksne – praktikere og teoretikere – med interesse for børns leg, fællesskaber, identitet og hverdagsliv i børnehaven. Den henvender sig konkret til voksne, der arbejder med børn til daglig med en opfordring til og anvisning på at iagttage børns leg. Bogen er også velegnet til undervisningsbrug, fordi læseren indføres i den relevante psykologiske forskning om leg. Samtidig tilbyder den en ny teoretisk ramme til at forstå, hvad legen i børnehaven går ud på. Ditte Alexandra Winther-Lindquist (f. 1976) er uddannet psykolog med speciale i udviklingspsykologi og er ansat som ph.d.-studerende på Institut for Psykologi, Københavns Universitet.
Hvad handler legen om for børn i børnehaven? Hvad betyder den for deres hverdagsliv? Her besvares disse spørgsmål ved at beskrive fantasilegen og sætte den i forbindelse med børnenes fællesskaber og relationer til hinanden. Det uddybes, hvorfor legen ikke bare er sjov og uproblematisk for børnene, og bogen tilbyder et mere nuanceret billede af, hvordan det opleves at lege. Argumentet er, at legen også er en alvorlig aktivitet for børnene, fordi den påvirker deres relationer, identitet og fællesskaber. Skal vi lege? bygger på en videnskabelig undersøgelse af legen og er skrevet til voksne – praktikere og teoretikere – med interesse for børns leg, fællesskaber, identitet og hverdagsliv i børnehaven. Den henvender sig konkret til voksne, der arbejder med børn til daglig med en opfordring til og anvisning på at iagttage børns leg. Bogen er også velegnet til undervisningsbrug, fordi læseren indføres i den relevante psykologiske forskning om leg. Samtidig tilbyder den en ny teoretisk ramme til at forstå, hvad legen i børnehaven går ud på. Ditte Alexandra Winther-Lindquist (f. 1976) er uddannet psykolog med speciale i udviklingspsykologi og er ansat som ph.d.-studerende på Institut for Psykologi, Københavns Universitet.
Brugerbedømmelser af Skal vi lege?
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skal vi lege? findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621