Skærme i skolen
- – et forsvar for krop, koncentration og fællesskab i et klasserum med digitale medier
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Skærme i skolen
Den konstante skærmbrug truer elevers læring, relationen mellem lærer og elev samt elevernes dannelse. Derfor er det nødvendigt, at skolen forlader den nuværende jo-mere-it-desto-bedre-strategi, og at lærere begrænser elevernes brug af skærme – uden at forbyde det.
Skærme i skolen har for mål at nuancere debatten, så vi ikke ukritisk tror, at brugen af digitale undervisningsmidler er den 'moderne' – og snart eneste rigtige – måde at undervise på. Bogen opstiller krop, koncentration og fællesskab som værdimæssige kriterier, som lærere skal pejle efter for at afgøre, hvornår det giver mening at bruge medier i undervisningen. Fosker Dorte Ågård samtænker mange forskningsfelter til en ny helhedsforståelse af medier i undervisningen og giver en lang række konkrete forslag til en ny praksis i klasserummet.
Bogen henvender sig til lærerstuderende, undervisere og ledere på alle niveauer af uddannelsessystemet samt andre beslutningstagere på området.
Dorte Ågård er selvstændig pædagogisk konsulent. Hun er ph.d. med en afhandling fra 2014 om lærer-elev-relationens betydning for gymnasieelevers motivation. Hun har været seniorrådgiver ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet, og ansat på Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet. Før det var hun gymnasielektor og uddannelsesleder og engageret i udviklingen af gymnasiepædagogikum.
Skærme i skolen har for mål at nuancere debatten, så vi ikke ukritisk tror, at brugen af digitale undervisningsmidler er den 'moderne' – og snart eneste rigtige – måde at undervise på. Bogen opstiller krop, koncentration og fællesskab som værdimæssige kriterier, som lærere skal pejle efter for at afgøre, hvornår det giver mening at bruge medier i undervisningen. Fosker Dorte Ågård samtænker mange forskningsfelter til en ny helhedsforståelse af medier i undervisningen og giver en lang række konkrete forslag til en ny praksis i klasserummet.
Bogen henvender sig til lærerstuderende, undervisere og ledere på alle niveauer af uddannelsessystemet samt andre beslutningstagere på området.
Dorte Ågård er selvstændig pædagogisk konsulent. Hun er ph.d. med en afhandling fra 2014 om lærer-elev-relationens betydning for gymnasieelevers motivation. Hun har været seniorrådgiver ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet, og ansat på Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet. Før det var hun gymnasielektor og uddannelsesleder og engageret i udviklingen af gymnasiepædagogikum.
Brugerbedømmelser af Skærme i skolen
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Skærme i skolen findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621